کد مطلب: 29473
 
ستاندار سیستان و بلوچستان:
فرهنگیان باید در نگاه مردم تحولی بنیادین ایجاد کنند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگیان سیستان و بلوچستان باید با استفاده از تجربیات یکدیگر در راستای تدوین یک برنامه آموزشی و تربیتی اصولی، تغییر و تحولی بنیادی در نگاه و باورهای مردم ایجاد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۶

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی  در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان در خانه معلم زاهدان، اظهار داشت: معلمان باید دانش آموزان را برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی ترغیب کرده تا بتوانند بهتر در جامعه حضور پیدا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جایگاه مهم معلمان در جامعه افزود: معلمان می‌توانند با نفوذی که در قلب دانش آموزان دارند، آنها را از انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی باز داشته و از آنها افرادی کارآمد و مفید برای جامعه بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: کیفیت بخشی آموزشی یعنی اینکه ما به دانش‌آموزان مهارت همزیستی مسالمت آمیز و انعطاف‌پذیری و یا به تعبیر معلمان برنامه‌ریزی مهارت‌های زندگی یا همان مهارت دوستی و مهارت درست زیستن و خویشتن داری را بیاموزیم.

علیرضا نخعی با اشاره به ضرورت اصل تغییر برای رسیدن به هدف متعالی درنظام تعلیم وتربیت، افزود: مهم‌ترین هدف تعریف شده برای آموزش و پرورش ایجاد مهارت با همزیستن است و پیش نیاز این عمل فراهم کردن زمینه اعتماد در جامعه است.

وی در این مراسم از تلاش و زحمات تمام روئسا، معاونان و همکاران اداره کل آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark