کد مطلب: 29003
 
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد
اختصاص بیش از 50 میلیارد تومان یارانه صنعت به سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار اختصاص‌یافته از یارانه صنعت به سیستان و بلوچستان 52 میلیارد تومان است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۰
استاندار سیستان و بلوچستان
 
استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش زاهدانه  به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی با حضور در محل اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در سفر اخیر معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور به استان بیش از 52 میلیارد تومان یارانه بخش صنعت به عنوان نخستین استانی که این یارانه را دریافت می‎کند، اختصاص یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای صیانت از بخش صنعت نیز ردیفی داریم که می‎توانیم برای نجات صنایعی که دچار مشکلات جدی شده‎اند از آن محل پرداخت اعتبار کنیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‎ها و نقاط قوت استان و با توجه به رویکرد دولت در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر تامین اعتبار 20 طرح بزرگ تولیدی برای استان از نخبگان و سرمایه گذاران خواست با توجه به همکاری و قول مساعد دولت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران در استان به سرمایه گذاری در منطقه اقدام کنند.

وی از تجار و بازرگانان خواست که به صادراتی بیاندیشند که به دست مردم این استان تولید و حاصل دانش مردمان و نشان دهنده قابلیت‎های این استان باشد.

هاشمی با  اشاره به رویکرد اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان اقتصادی استان اضافه کرد: پارلمان یعنی خرد جمعی و تکیه بر یافته‎های جمع کثیری از انسان‎هایی که اعضاء پارلمان نمایندگان آن هستند و نقش پارلمان نیز نقادی، تصمیم سازی و کشف مشکلات و موانع و مشاوره برای برون رفت از مشکلات و آسیب‎ها است.

وی از مدیران و دست اندرکاران مسائل اجرائی و اقتصادی استان خواست نگاه عمیق و جدی به مسائل داشته و مسئولانه به حقوق استان بیاندیشید.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه توسعه با فکر محدود همخوانی ندارد گفت: اگر به تغییر و تفاوت با گذشته و ضرورت واقع شدن بر مدار ترقی و پیشرفت می‎اندیشیم و بر این باوریم که استان ثروتمند است و باید مردمش به شایستگی این ثروت را برداشت کنند این مهم امکان پذیر نمی‎شود مگر با مشارکت مردم، نهادها و بخش‎های صنفی و تشکل‌ها، چرا که توسعه،  تحول و پیشرفت در گرو مشارکت فعال این بخش‎ها است.

وی مدیران را نیز به مشارکت‎جویی فرا خواند و افزود: رویکرد و نگاه دولت مشارکت جویی است و به همه مدیران نیز  توصیه می شود نگاه مشارکت جویی خود را تقویت و بستر را برای سرمایه گذاران فراهم سازند چرا که روحیه نقش آفرینان و سرمایه گذاران لازمه اش جاذبه محیط ادارات و مدیران است و مسئولان میل به مشارکت را در خود ایجاد کنند تا در سرمایه‎گذار رغبت و میل به سرمایه گذاری ایجاد شود.

اینکه اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان جزو 8 اتاق فعال و اول کشور است، این اتاق هم اکنون 2 هزار و 500 عضو دارد که 500 عضو آن بسیار فعال بوده و همچنین این استان 9 نماینده در اتاق بازرگانی کشور دارد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark