کد مطلب: 43190
 
روزانه حداقل سه مرتبه دست‌ها را با صابون بشویید
برای پیشگیری از بروز اگزمای تماسی، پوست باید کمتر با مواد شوینده تماس داشته باشد، به همین دلیل تا حد امکان روزانه سه مرتبه دست‌ها را به صورت مستقیم با آب و صابون بشوئید.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸
روزانه حداقل سه مرتبه دست‌ها را با صابون بشویید
 
به گزارش زاهدانه ، حمید رضا خیاطی متخصص پوست و مو تصریح کرد: اگز‌ما یک مشکل و بیماری عمده پوستی است که یا به دلیل حساسیت به یک ماده یا وسیله بروز می‌کند و یا به دلیل تحریک و آزار پوست به وسیله یک عامل خارجی ایجاد می‌شود. 
 
وی گفت: یکی از دلایل شیوع اگزما، استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده و در واقع تماس پوست با مواد شوینده و در واقع تماس دست با مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده و تمیز کننده است. 
 
خیاطی با بیان اینکه شستن مکرر دست با مواد شوینده به ویژه صابون اقدام تحریک آوری برای پوست است، تأکید کرد: برای پیشگیری از بروز اگزمای تماسی، پوست باید کمتر با مواد شوینده تماس داشته باشد، به همین دلیل تا حد امکان روزانه حداکثر سه مرتبه دست‌ها را به صورت مستقیم با آب و صابون بشوئید. 
 
 وی یادآور شد: اگر چه شستن کمتر دست با صابون و سایر مواد شوینده، در ابتدا دشوار است اما پس از مدت کوتاهی یک نوع عادت می‌شود. 
 
خیاطی افزود: در مواردی که دست‌ها آلودگی چندانی ندارند، بهتر است تنها با آب برای شستن آن‌ها استفاده کرد و در این زمینه نیز آب ولرم بهترین آب برای پوست است. 
 
 
 
 
 انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark