کد مطلب: 40684
 
با این نوشیدنی در آلودگی هوا شش هایتان را ضد ضربه کنید!
مصرف آب برخی سبزیجات مانند کرفس، هویج و بروکلی فرد را به بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا مبتلا نمی‌کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۳
با این نوشیدنی در آلودگی هوا شش هایتان را ضد ضربه کنید!
 
به گزارش زاهدانه ، برلیانت بزرگمهر، متخصص تغذیه گفت: مرکباتی چون پرتقال، لیموترش همچنین سبزیجاتی که رنگ سبزی دارند، حاوی آنتی‌آکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان موجود در این مواد غذایی مخاط تنفسی فرد را تقویت می‌کند و توصیه می‌شود از آن‌ها در هوای آلوده استفاده نمایند.
 
وی افزود: آب میوه‌هایی چون هویج که ویتامین A در آن وجود دارد، همچنین سبزی‌هایی که این ویتامین در آن دیده می‌شود نیز برای مقابله با آلودگی هوا تأثیر دارد ویتامین‌های C و A موجود در مرکبات و سبزیجات سبب افزایش مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی می‌شود.
 
این متخصص تغذیه با اشاره به آب سبزیجاتی که برای مقابله با آلودگی هوا مؤثر است، اظهار داشت: آب برخی سبزیجات مانند کرفس، هویج، بروکلی در هوای آلوده سبب می‌شود فرد به بیماری‌های ناشی از این مسئله مبتلا نشود.
 
بزرگمهر تصریح کرد: افراد در هوای آلوده برای مقابله با بیماری‌ها تنها به مصرف آب میوه اکتفا نکنند و از خود میوه نیز استفاده نمایند. همچنین آب میوه را پس از تهیه باید بلافاصله مصرف کرد تا ویتامین وجود در آن از بین نرود.

وی بیان کرد: شیر با وجود کلسیم و فسفری که در خود دارد در مقابله با بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا تأثیری نمی‌گذارد می‌توان از ماهی به صورت کبابی و بدون استفاده از نمک زیاد در آن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از این مسئله استفاده کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark