کد مطلب: 38782
 
نیروی انتظامی بسترساز امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان است
امام جمعه زاهدان گفت: نیروی انتظامی بسترساز توسعه قدرت و امنیت پایدار در تمام نقاط استان سیستان و بلوچستان و برخورد با قانون‌شکنان و کسانی که هنجارهای جامعه را رعایت نمی‌کنند، است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
نیروی انتظامی بسترساز امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان است
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عصر چهارشنبه در همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی استان، اظهار کرد: در آیین شریف ما از سوی نبی مکرم اسلام (ص)، 10 سال حکومت اسلامی شکل گرفت و بعد از وجود نازنین پیامبر (ص)، خلفای راشدی بر طبق باور انبوه جامعه اسلامی برخوردار از حکومت دینی بوده‌اند.

وی افزود: همچنین بعد از حدود 5 سال حکومت مولای متقیان حضرت علی (ع) از خود منشوری حکومتی تحت عنوان عهدنامه مالک اشتر برجای گذاشت، نه پیامبر و نه خلفا از خود منشور حکومت را به یادگار نگذاشته‌اند غیر از آنچه که در قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امام علی (ع) نگاهش در این منشور حکومتی برای تشکیل نیروهای مسلح به معنای عام کلمه انتظامی و به معنای خاص کلمه به سمت و سوی امنیت بود که در واقع بخش عمده این مسئولیت به عهده نیروهای انتظامی است.

سلیمانی گفت: فرماندهان در درون مشکلات غوطه‌ور هستند اما نباید زیرمجموعه از این مشکلات باخبر شوند.

وی بیان کرد: بنا بر فرموده حضرت علی (ع)، بنیان اعتقادی فرماندهان نیروهای انتظامی باید مبتنی بر ایمان و اعتقاد باشد، هر اندازه نیروهای انتظامی در اعتقادات خود راسخ‌تر و در اطاعت از فرمانده کل‌قوا مطیع‌تر باشند، به طور قطع رسالت کارشان بهتر و امنیت جامعه‌شان بالاتر رفته و در انجام وظیفه خود موفق‌تر هستند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه فرماندهان، مدیران و روسای نیروی انتظامی سه ویژگی بسیار مهم دارند، خاطرنشان کرد: این سه ویژگی عبارت از مسئله اعتقادات دینی، اخلاق زیبای فرماندها و آنچه که آنان را ممتاز کرده، روح تعبد و اطاعت از رهبری و فرمانده کل‌قواست.

سلیمانی گفت: از زحمات شما فرماندهان، مدیران و روسای نیروی انتظامی تشکر می‌کنم و از شما خواسته می‌شود در جذب نیرو، توصیه‌های رهبری را همیشه در دستور کار خود قرار دهید تا در بعضی از جاها اشتباهاتی صورت نگیرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : تسنیم