کد مطلب: 37199
 
"حیدر العبادی" و اولویت‌های ملی عراق
اوضاع امنیتی عراق، یکی از مهمترین چالش های دولت جدید است و این دولت، باید برای پاکسازی هر چه بیشتر سرزمینهای عراقی از لوث وجودی گروه‌های تروریستی داعش، تلاش کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
"حیدر العبادی" و اولویت‌های ملی عراق
 
به گزارش زاهدانه به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی غراق"؛ در شرایط کنونی، اولویت ها و چالش های ملی عراق، متعدد، پیچیده و دشوار است، اما حل و فصل آن بر مردان مخلصی که همواره در زندگی خود با چالش ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و اینگونه زندگی را به زندگی در هتل‌های درجه یک و اشرافی‌گری ترجیح داده اند، آسان است.

این بدیهی است حیدر العبادی، درخصوص موضوع امنیت، بر برنامه بلند پروازانه تمرکز نماید که با تحریک توده های ملی، تقویت توان نیروهای مسلح و گروه های مردمی در شهرها و مهمتر از همه، توسعه ی توافقنامه ی استراتژی میان عراق و آمریکا، براساس برنامه ای منظم و زمانبندی شده، آغاز می یابد.

مشکل در رابطه ی سرد دولت کنونی با آمریکا بوده و دولت آمریکا، مکانیزم حمایت از دولت عراق را به تشکیل دولتی فراگیر در سطح تمام طیف ها و انتخاب نخست وزیری که از محبوبیت ملی برخوردار باشد، منوط کرده بود.

امروز، دولت تک حزبی دیگر وجود ندارد، چراکه نخست وزیر، العبادی، تلاش می‌کند دولتی گسترده را براین اساس تشکیل دهد.

اوضاع امنیتی عراق، یکی از مهمترین چالش های دولت جدید است و این دولت، باید برای پاکسازی هر چه بیشتر سرزمین های عراقی، از لوث وجودی گروه های تروریستی داعش،تلاش کند و دولت آمریکا را بر ضرورت اجرای توافقنامه ی استراتژی، ملزم سازد؛ چراکه تلاش ها و اقدامات بین المللی، سهم بسزایی در نابودی تروریسم و برقراری امنیت ملی دارد.

اتحاد ملی، برقراری آرامش، توصیه به اجرای حق و بررسی و حل اختلافات، خود یکی از اهداف مهم است و حیدر العبادی، جز با برقراری وحدت و وفاق ملی حقیقی، نمی تواند فرآیند سیاسی روبه رشدی داشته باشد. 

داعش، جز به خاطر وجود مشکلات و اختلافات سیاسی موجود در عراق که هیچ اقدامی برای حل آن صورت نگرفت، وارد عراق نشد و موصل تحت اشغال این گروه تروریستی درآمد، به خاطر آنکه در حلو فصل اختلافات سیاسی، امنیتی و اقتصادی و موضوع معارضان که در مناطق غربی عراق، وحدت ملی را هدف قرار داد، تلاش نکردیم و با آن به آرامی برخورد ننمودیم؛ بنابراین، دولت آینده ی عراق، باید به صورت واقعی و نه به طرزی صوری، وفاق و اتحاد ملی را برقرار سازد که اگر نتوانیم چنین مسئله حیاتی و با اهمیت را محقق سازیم، تا روزگار باقی است، همواره مورد هجوم قرار خواهیم گرفت.

خواسته ملت عراق از العبادی این است که در سیستم خدمات ملی عراق و ارائه ی دستاوردهای حقیقی در راستای منافع ملت خود که از فقدان این دو مسئله همواره رنج برده است، تغییری اساسی ایجاد کند، تا آنها را از مصیبت داعش که از بدو ظهور فرایند دموکراسی از طریق انتخابات آزاد و بی شبهه انتخابات مجلس ، با آن روبه روبوده اند، نجات دهد....مجلسی که وظیفه خدمت به مردم را به عهده دارد، تشکیل شد، ولی در حقیقت، هیچ خدمت و تغییری صورت نگرفت.

العبادی، باید با تشکیل دولت جدید و از طریق گفتگوهای سازنده و حظور مداوم در پارلمان عراق، آنچه را که تحقق آن تاکنون حاصل نشده، امروز محقق سازد؛ وی باید دائما با نمایندگان مجلس، در ارتباط باشد تا با طرح و بررسی مشکلات کشور در مجلس و استفاده از فضای دموکراتیک موجود، این مشکلات را مرتفع سازد. 

"حیدر العبادی"، فرد باتجربه ای است و به خوبی ارزش ارتباط مداوم میان مجلس و دولت را درک می کند و می داند که نباید از فضای دموکراتیک دور شود؛ چراکه دموکراسی، تاثیر شگرفی در رشد امکانات دولت و ریشه‌کن شدن اختلافات و درگیری‌های میان دولت و مجلس دارد و مهمتر از همه اینکه، می تواند کینه‌توزی‌های سیاسی میان دولتمردان و سیاستمداران که موجب مختل شدن امور دولت میشود را کاهش دهد!
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark