کد مطلب: 49844
 
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛
آمریکا هیچگاه با ملت ایران صادق نبوده/ هدف استکبار جهانی مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه است/ مسئولین واقعیت را به مردم بگویند
یک کارشناس سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «مذاکره خوب است اما ما به آن خوش بین نیستیم»، گفت: آمریکا بدنبال رسیدن ایران به یک فناوری و اقتصاد پویا نیست بلکه آنها می خواهند جلو قدرت نمایی و بازیگردانی ایران را در منطقه بگیرند.
تاریخ انتشار : شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
 

مجتبی میر در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانات خود از«دستکش مخملی» مطالبی را ایراد فرمودند، اظهار داشت: این دستی که از سوی بیگانگان به ویژه ایالات متحده به سمت مسئولین و کشور ما دراز شده است همان دستکش مخملی می باشد که رهبر نسبت به آن بارها هشدار داده بودند از اینرو باید گفت که نیت کشورهای استکبار جهانی شوم بوده و در برخوردهایشان صادق نیستند.

 

ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی ندارد

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی ندارد، افزود: واقعیت این می باشد که کشورهای استکبار جهانی و ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی ندارند و به هیچ عنوان هم طی مذاکرات و ارتباطاتی که انجام شد این نگاه تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان از هر روش سخت و نرم برای رسیدن به اهداف شومشان بهره گرفتند، افزود: هر چه اموال بلوکه شده مدرن تر شد دست درازی آنها هم بیشتر شد بگونه ای که اگر روزی هواپیمای ما را می زدند الان حقوق مردم ایران را پایمال کرده و زیر پا می گذارند.

 

رهنمودهای رهبری مانع دستیابی دشمنان به اهداف شومشان است

این کارشناس سیاسی ادامه داد: هدف استکبار جهانی این است که کشور ایران را دچار چالش کنند اما با رهنمودهای رهبری و بصیرت مردمی مطمئنا این آرزوی آنها دست نیافتنی است.

 

نیت استکبار جهانی شوم است

وی دست درازی جدید آنها به پولهای بلوکه شده را پیام برای افرادی عنوان کرد که بالاخره دل خوش به ارتباط با ایالات متحده بودند تا شاید عایدات اقتصادی زیادی برای ما در پی داشته باشد اما از آنجایی که گذشته درس و عبرت های زیادی را به انسان یاد می دهد باید گفت: هر وقت طرح دوستی ریختیم و به مذاکره نشستیم نیت مسئولین این کشورها برای همکاری نبوده و شوم است.

وی در تکمیل این موضوع بیان داشت: هنوز چند ماه از تایید برجام نمی گذرد که آنها به اموال ایران دست درازی کردند اینها نشان از نیت بد آنها و صحبت های رهبری دارد که از آنها بعنوان دستکش مخملی یاد کردند.

وی با بیان اینکه هر کشوری که با آمریکا ارتباط داشته نتیجه دلخواهی عایدش نشده، گفت: در مورد ایران هم اگر فکر کنیم با ارتباط با این کشورها مشکلات اقتصادی ما حل و ایران گلستان می شود باید بگوییم اینگونه نبوده چرا که نیت طرف مقابل حتی در ظاهر کمک به ما نیست و شوم می باشد.

 

نگاه استکبار جهانی هیچ تغییری نکرده است

میر با تاکید بر اینکه نگاه استکبار جهانی هیچ تغییری نکرده است، ادامه داد: مشکلاتی که بعد از برجام آنها ایجاد کردند اعم از پولهای بلوکه شده، سویفت های بانکی یا نظریاتی که برای یازدهم سپتامبر عنوان کردند همه نشان از آن دارد که ایالات متحده آمریکا تحت عنوان سفارت خود لانه جاسوسی بوده زیرا این ایالت قبلا هم هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی کشور ما را مورد حمله قرار داد.

 

پیروزی برجام نتیجه مقاومت ملت ایران است

وی پیروزی امروز در برجام را نتیجه مقاومت ملت ایران طی سالهای متمادی عنوان کرد و گفت: اگر رویکرد تهاجمی خود را در مقابل کشورهای استکباری به ویژه ایالات متحده از دست بدهیم و تدافعی شود(که تا حدودی است) دچار مشکلات بیشتر از این خواهیم شد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: رهبر انقلاب قبل از مذاکرات بیان کردند که «مذاکره خوب است اما ما به آن خوش بین نیستیم» این نتیجه تجربیات ایشان است که هشدار داده بودند؛ زیرا آمریکا بدنبال رسیدن ایران به یک فناوری و اقتصاد پویا نیست بلکه آنها می خواهند جلو قدرت نمایی و بازیگردانی ایران را در منطقه بگیرند.

 وی با اشاره به اینکه برجام نکات مثبت و منفی آمیخته بهم دارد، گفت: کفه ترازو با اقداماتی که ایالات متحده بعد از آن انجام داد به سمت بار منفی رفت.

 

مسئولین واقعیت را به مردم ایران بگویند

وی با بیان اینکه برگشت به قبل از برجام سخت و امکان ناپذیر است، افزود: بهترین اقدام و کار این است که مسئولین واقعیت واقعی ایالات متحده را به مردم ایران بگویند که این خود باعث افزایش بصیرت افزایی می شود.

 

اقتصاد مقاومتی کارگشای حل مشکلات

 وی دومین راهکار را در روی آوردن به اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل عنوان کرد و افزود: ایران نباید حل و فصل مشکلات را در سیاست خارجی ببیند بلکه همانگونه که رهبر انقلاب شعار امسال را اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل بیان فرمودند حل مشکلات با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است تا با اقدامات جهاد گونه در داخل کشور مشکلات را حل و فصل کرد.

 

با روحیه جهادی مشکلات مردم را حل کنید

میر با اشاره به اینکه ایران جز 10 کشور اول دنیا است، ادامه داد: این پیشرفت ها همه در تحریم  و تنگناهای اقتصادی به وجود آمده لذا هرچه جلوتر برویم نباید دلمان را خوش به مساعدت و کمک استکبار جهانی وایالت متحده کنیم چون نیت خود را به وضوح قبل و بعد از برجام نشان داده اند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به حل مشکلات مردم کمک کرد که این هم فقط با روحیه جهادی مسئولین امر و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی قابل پیگیری است.

انتهای پیام/

 
Share/Save/Bookmark