کد مطلب: 48698
 
بعد از گذشت 2 سال؛
آقای روحانی! پیش بینی آنهایی که شما بی سواد می خواندید درست از آب درآمد
پیش بینی دلسوزان نظام یا به گفته ی آقای روحانی، بی سوادان! مبنی بر بی اعتماد بودن آمریکا درست از آب درآمد، چرا که آمریکا تنها چند روز بعد از اجرای مراحل اولیه برجام، امر نقض عهدها را آغاز کرده و بار دیگر غیر قابل اعتماد بودن خود را اثبات کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سایت خبری کریمه، دو سال به طول انجامید! دو سال از عمرمان به پای خوش بینی ها و اعتماد نابجا به شیطان بزگ گذشت! دو سال، مدام مدعی شدند که قدرت های بزرگ در برابر ایران تسلیم شده اند! دو سال بر سر مذاکره برد-برد با آمریکا، دلسوزان نظام را بی سواد خواندند! اما دیگر بس است...

چرا که امروز بعد از آنکه دوسال، برخی ها سنگ برجام را بر سینه کوبیدند، برجام تنها چند روز بعد از اجرای مراحل اولیه آن و با وجود برچیده شدن تعداد زیادی از سانتریفیوژ ها و…، نه تنها هنوز هیچگونه تحریمی متوقف نشده! بلکه چند روز پیش کنگره آمریکا با تصویب طرحی قانون تحریم جدیدی را تصویب کرد!!

طرحی که بر طبق آن، علاوه بر محدودیت های فراوان در بخش صنعت گردشگری و تجاری ایران، تحریم‌های نژادپرستانه ای که ایران و سه کشور آسیایی و آفریقایی دیگر را تروریست‌پرور معرفی کرده و ترتیبات سختگیرانه‌تری را برای کسانی که به هر دلیلی به این ممالک سفر می‌کنند، در نظر می‌گیرد...

شایان ذکر است که براساس این مصوبه، اتباع ۳۸ کشور که با آمریکا تفاهمنامه لغو روادید امضا کرده‌اند، درصورت حضور در چهار کشور از جمله ایران، باید برای سفر به آمریکا روادید دریافت کنند.

که به نوشته ی حمید رسایی، در صفحه ی اینستاگرام اش، دولتی که با سیاست لبخند، عزت را به پاسپوردهای ایرانی برگردانده بود، این عزت را فراگیرتر و شامل اتباع ۳۸ کشور دیگر هم کرد!

درواقع این تحریم جدید به معنای آن است که شهروندان عموما اروپایی که برای فعالیت اقتصادی یا به صورت توریستی به ایران سفر می کردند، از این پس باید برای حضور در آمریکا روادید دریافت کنند که این خود در رفت و آمدها به کشور ما تاثیر خواهد گذاشت.

چرا که قانون جدید آمریکا، ورود تجار خارجی را به ایران با دشواری روبرو کرده، به گونه ای که تاجران بین‌المللی باید بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند، لذا، این قانون مانع به ثمر نشستن اندک دستاوردهای برجام می شود...

گفتنی است که 102 نماینده مجلس در واکنش به امضای این مصوبه توسط رئیس جمهور آمریکا، طی تذکری به رئیس‌جمهور نسبت به محدودیت ایجاد شده برای کسانی که به ایران سفر کردند، انتقاد کرده و خواستار واکنش قاطعانه دولت به این موضوع شدند.

آری، پیش بینی دلسوزان نظام یا به گفته ی آقای روحانی، بی سوادان! مبنی بر بی اعتماد بودن آمریکا درست از آب درآمد، چرا که آمریکا همین ابتدای امر نقض عهدها را آغاز کرده و بار دیگر غیر قابل اعتماد بودن خود را اثبات کرد.

جالب تر آن که با وجود اینکه هنوز قلب راکتور اراک از تپش نیفتاده، این خلف وعده‌ها مشاهده می‌شود، حالا فکرش را بکنید که فردای انجام تعهدات از سوی ایران، چه قوانین دیگری علیه ایران تصویب خواهد شد؟!

از سویی دیگر، با وجود عهدشکنی های پی در پی آمریکا در اجرای توافق، محمدجواد ظریف که مسئولین دولتی او را قهرمان دیپلماسی کشور می نامیدند، در واکنش به تصویب این طرح در مصاحبه با المیانیتور گفته بود: "قانون محدودیت سفر به ایران خلاف برجام است و منتظر اقدامات دولت واشنگتن برای توقف این قانون هستیم."

... و این واقعا جای تاسف دارد که این گونه، انفعال را در اقدامات وزارت خارجه و دولت مشاهده می‌کنیم و با وجود این همه بدعهدی ها به آمریکا اعتماد می کنند و منتظرند تا آمریکا بار دیگر به اصطلاح دست دوستی! خود را به سمت آن ها دراز کند...

این یعنی اوج خوش بینی، برخی از مسئولین کشورمان به مسئولین دولت آمریکا، همان هایی که برای مذاکره مستقیم با ایران هدفی جز شکستن ابهت جمهوری اسلامی در میان نهضت‌های اسلامی را نداشتند، همان هایی که موضع مذاکره و گفتگو را به عنوان ژِست بشردوستانه و ظاهری زیبا برای دستیابی به اهداف خود علیه ایران انتخاب کرده اند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در نامه تاریخی خود به رییس جمهور در مورد تایید مشروط برجام دستور داده بودند: "در سراسر دوره‌ی ۸ ساله وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه‌ی مجلس اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند."

به هر حال، باید منتظر بود و دید که رییس جمهور کشورمان و دستگاه دیپلماسی دولت در برابر نقض صریح برجام توسط آمریکا چه واکنشی نشان خواهند داد؟!

آیا طبق دستور رهبری اجرای برجام را متوقف می کنند یا می خواهند همچنان این تحریم را توجیه کنند!

... و در پایان لازم به ذکر است که واکنش دولت در برابر این نقض عهد آمریکا باید بازدارنده باشد که در غیر اینصورت در آینده ای نه چندان دور، بر شدت و تعداد این اقدامات افزایش خواهد یافت...


Share/Save/Bookmark