کد مطلب: 44920
 
در رژیم غذایی کودکان روزانه 2 واحد میوه الزامی است
فرهبخش گفت: کودک باید روزانه 2 واحد میوه استفاده کند اما کمتر آبمیوه مصرف کند یا اصلا مصرف نکند چرا که کودک نه سیر می‌شود نه املاح کافی را جذب می‌کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۷
در رژیم غذایی کودکان روزانه 2 واحد میوه الزامی است
 
به گزارش زاهدانه ، پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: براساس معیارها و منحنی‌های رشد یک پزشک تغذیه تصمیم می‌گیرد که چگونه اضافه وزن یک کودک در حال رشد را کنترل کند.
 
وی افزود: بر اساس نسبت وزن به قد و سن به قد می‌توان تشخیص داد که کودک چه میزان اضافه وزن دارد در واقع براساس معیارها و منحنی‌های پزشکی اگر وزن کودک براساس معیار و منحنی 85 الی 95 باشد اضافه وزن و چاقی ندارد اما بالای 95 درصد کودک دچار اضافه وزن  گردیده و هرچه سریعتر باید با یک رژیم غذایی مناسب و صحیح به وزن ایده آل و نرمال برسد.
 
البته لازم به ذکر است: برخی کودکان که سن‌شان به رژیم غذایی نمی‌خورد باید تحت نظر پزشک وزنشان ثابت نگه داشته شود تا بعد از مدتی بر اساس قد کودک وضعیت به حد نرمال برسد.
 
وی اذعان داشت: در رژیم غذایی کودکان سبزیجات، غلات، گوشت و میوه‌جات باید به اندازه کافی مصرف شود و خوردن چربی و شیرینی‌های پر کالری کنترل گردد.
 
وی توصیه کرد: هیچ نوع آبمیوه‌ای به کودک داده نشود چرا که فرد از میوه استفاده می‌کند و دیگر احتیاجی به مصرف آبمیوه نیست. کودک باید روزانه حداقل 2 واحد میوه استفاده کند تا بدنی سالم داشته باشد.
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark