کد مطلب: 32680
 
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خبر داد
نام محمد و فاطمه بیشترین انتخاب مردم سیستان و بلوچستان
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: علاقه‌مندی مردم این استان به معنویات و ابراز عشق به خاندان عصمت و طهارت باعث شده انتخاب نام محمد و فاطمه در سیستان و بلوچستان، بالاترین فراوانی را داشته باشد.
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
نام محمد و فاطمه بیشترین انتخاب مردم سیستان و بلوچستان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی ثبت احوال سیستان و بلوچستان، رضا دهمرده اظهار داشت: در تعالیم اسلامی سفارش زیادی در مورد انتخاب نام نیک برای فرزندان شده به طوری که این مهم از جمله حقوق مسلم فرزندان بر پدر و مادر به شمار می‌آید.

دهمرده عنوان کرد: نام‌ها همواره مفاهیم ساده و روانی برای برقراری ارتباط و مشخص شدن هویت شخص هستند و همچنین بر شخصیت آدم تاثیر می‌گذارد در واقع آدم‌ها در پناه اسم زندگی شان را شکل می‌دهند و رابطه‌ای که هر شخص با اسم خودش برقرار می‌کند در آینده و به ویژه موقعیت اجتماعی‌اش تاثیر دارد.

وی افزود: در سال 1392 از مجموع 95 هزار و 858 واقعه ولادت ثبت شده در این استان، تعداد 49 هزار و 271 نوزاد پسر و 46 هزار و 587 نوزاد دختر متولد شده که از این تعداد 10 هزار و 52 پسر در سیستان و بلوچستان با نام محمد و مشتقات آن نام گذاری شده اند، همچنین در حوزه دختران نیز فاطمه و مشتقات آن با 7 هزار و 89 مورد انتخاب در رتبه اول نام گذاری در استان هستند.

دهمره گفت: در مجموع نام‌های محمد، محمد طاها و امیر علی برای آقایان و فاطمه، یسنا و زهرا برای خانم‌های بیشترین انتخاب را در استان داشته اند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تاکید کرد: منابع موجود برای نامگذاری در ثبت احوال متعدد و متنوع بوده و این امر امروزه تصمیم‌گیری والدین را سهل و ساده کرده است،گفت: والدین می‌توانند پیش از مراجعه به ادارات ثبت احوال با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان به آدرس www.sabteahvalstb.ir/site در قسمت فرهنگ نام و نام گزینی نسبت به جستجوی اسامی و معانی آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark