کد مطلب: 31537
 
دوربین های کنترل سرعت جاده های سیستان و بلوچستان فعال شد
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: دوربین های کنترل سرعت متوسطه نصب شده در محورهای استان با هدف کاهش تصادفات و شناسایی سریع رانندگان خاطی از امروز فعال شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۳
دوربین های کنترل سرعت جاده های سیستان و بلوچستان فعال شد
 
به گزارش زاهدانه ، سرهنگ ˈایوب شرافتیˈ روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان افزود: این دوربین ها پس از ثبت سرعت و زمان طی شده خودروها، آن را در کوتاه ترین زمان به پایگاههای پلیس راه مستقر در مسیر منتقل و راننده خاطی در نخستین پایگاه متوقف خواهد شد.

وی از رانندگان خواست ضمن همکاری با ماموران پلیس راه با رعایت سرعت مطمئنه از بروز هر گونه حادثه و مشکلی برای خود و خانواده شان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: این استان در زمینه کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی محورهای ارتباطی در 10 ماهه نخست امسال رتبه دوم کشوری را بدست آورد.

فرمانده پلیس راه استان بیان کرد: بر اساس جمع بندی آمارهای 10 ماهه امسال از پلیس راه شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت در استان 14 درصد کاهش یافته است.

وی ارتقا سطح رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و همکاری خوب آنان با ماموران پلیس راه را از مهمترین عوامل کاهش تلفات انسانی در جاده های سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی اظهار داشت: در مجموع 11 درصد از تصادف های رخ داده امسال در سیستان و بلوچستان ناشی از تردد خودروهای سوخت کش و حامل اتباع بیگانه غیرمجاز بوده است.

شرافتی گفت: 42 درصد تصادفات استان در محورهای اصلی، 27 درصد محورهای فرعی و 31 درصد در محورهای روستایی رخ می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین 25 درصد سوانح رانندگی استان بر اثر برخورد یک وسیله نقلیه با چند خودرو، 11 درصد به دلیل تخلفات موتورسیکلت سواران، 53 درصد بر اثر واژگونی خودرو، شش درصد بر خورد با عابر و پنج درصد سایر موارد اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از رعایت نکردن سرعت قانونی، توجه نکردن به جلو، تجاوز به چپ و رعایت نکردن حق تقدم مهمترین علل وقوع حوادث رانندگی در محورهای سیستان و بلوچستان بحساب می آید.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار جمع آوری شده ساعت 14 تا 22 پر تصادف ترین زمان تصادف در سیستان و بلوچستان است و همچنین 83 درصد رانندگان مقصر در تصادفات جاده های استان بین 15 تا 45 سال سن و 93 درصد آنان تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه 52 درصد تصادفات رانندگی در ورودی شهرهای سیستان و بلوچستان رخ می دهد، ایمن سازی 30 کیلومتری ورودی شهرهای شمال و جنوب استان با نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار دارد.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود 62 نقطه حادثه خیز در محورهای شمال سیستان و بلوچستان افزود: نیروهای راه و شهرسازی با نصب علائم هشدار دهنده این نقاط را برای مسافران آشکار سازی خواهند کرد.

شرافتی گفت: طرح نوروزی پلیس راه همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه جاری تا 17 فروردین 93 با استفاده از تمام توان نیروهای خودرویی و حضور صد درصدی کارکنان در محورهای شمال استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: 50 تیم محسوس پلیس راه شمال و 40 تیم محسوس در پلیس راه جنوب و استفاده از خودروهای کمکی فرماندهی انتظامی و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها برای گشت های نامحسوس در طول تعطیلات نوروزی با هدف کاهش حوادث جاده ای در محورهای سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark