کد مطلب: 32663
 
صبح امروز
برگزاری جلسه مجمع سالانه هیئت ووشو در زاهدان/قدردانی از مدیر مسئول زاهدانه
سومین مجمع سالانه ووشو سیستان و بلوچستان با حضور رییس هیئت ووشو، روسای هیئت های ووشو شهرستان ها و جمعی از مسئولان ورزشی بسیج و امور بانوان در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۷
 
عباس شیبک
به گزارش زاهدانه ، عباس شیبک پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع سالانه هئیت ووشوی سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات شورای شهر زاهدان، اظهار داشت: از بین 17 شهرستان موجود در استان سیستان وبلوچستان 13 شهرستان در این رشته فعالیت دارند از سال 89 تاکنون کارهای بسیار خوبی در هیئت ووشو انجام شده و ما از در بین هیئت‌ها از چهل وسومی به سومین هیئت ارتقا یافته‌ایم و امید است در سال جدید به رتبه اولین هیات استان برسیم.
مجمع سالیانه هیات ووشو استان سیستان و بلوچستان

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 89 هیئت ووشو سیستان و بلوچستان در کشور در رتبه آخر قرار داشت که با تلاش های گسترده در سال 90 به جایگاه 17 و در سال 91 نیزدر جایگاه 13 قرار گرفت.

وی افزود: در سال 92 برای اولین بار 16 مدال در ره ها سنی مختلف توسط هیئت ووشو در کشور کسب گردید و همچنین برای اولین بار در استان دو نفر از ووشو کاران استان در رزده سنی بزرگسالان به تیم ملی راه یافتند.

وی مهم ترین هدف این هیئت را اعزام یک تیم مختص از استان به مسابقات بین المللی عنوان کرد و گفت: بهمن ماه سال جاری زاهدان میزبان 18 کشور خارجی در مسابقات ووشو غرب آسیا خواهد بود و این فرصت ورزشی برای همه مردم استان می باشد و باید از آن بخوبی استفاده نمود.

شیبک ادامه داد: منابع مالی هیئت ووشوی استان در سال گذشته 85 میلیون تومان بوده که میزان 60 میلیون تومان آن از طریق حامیان مالی و 20 میلیون تومان نیز از طریق سازمان ورزش و جوانان تامین شده است.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در هیئت ووشو سیستان و بلوچستان را 2 هزار و 670 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد مربیان فعال در این رشته 97 نفرو تعداد داوران فعال 217 نفر است.

رییس کمیسون ورزش شورای شهر زاهدان ادامه داد: پایگاه استعداد یابی ووشو سیستان و بلوچستان در سال گذشته با همکاری سپاه پاسداران تشکیل و در این راستا تعداد 100 ورزشکار مستعد شناسایی شده است.

وی گفت: در سال گذشته کمیته انضباطی هیئت ووشو برای یک کمیته و یک مربی نیز به علت تخلف احکام جداگانه انضباطی صادر کرده است.

شیبک ادامه داد: در طی سال گذشته با ارزیابی های به عمل آمده از هیئت های ووشو استان، هیئت ووشو ایرانشهر بهترین هیئت ووشو استان و هیئت های ووشو هیرمند و سیب سوران در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در ادامه این جلسه مسئول ورزش بسج سپاه سلمان نیز گفت: هیئت ووشو سیستان و بلوچستان یکی از بهترین و فعال ترین هیئت های ورزشی استان است.

سرهنگ سیاوش پیروزی افرود: برای موفقیت در عرصه ورزش 3 مقوله تربیت نیروی انسانی متخصص، ایجاد زیرساخت ها و تجهیزات به روز و ایجاد برنامه های انگیزشی و مسابقات باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مزین شدن سال 93 به نام حضرت زهرا به منظور تجلیل از بانوان استان یک دوره مسابقات استانی ووشو برای بانوان بزودی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت:با موافقت وزیر ورزش و جوانان، تربیت بدنی بسیج نیز به عضویت مجمع انتخاباتی هیئت های ورزشی در امده است.


معاون اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اذعان داشت: ورزش استان صد در صد دولتی است و در این راستا هیئت های ورزشی باید به دنبال حامی مالی و اسپانسر به منظور رفع مشکلات مالی هیئت ها باشند.

علی حکمتی افزود: در حال حاضر هیئت ووشو استان دارای 10 سکو می باشد که در آینده نزدیک 2 سکو دیگر برای شهرستان های زابل و خاش ایجاد خواهد گردید.

وی با بیان اینکه 50 درصد هزینه های ورزشی باید صرف ورزش بانوان گردد گفت: متاسفانه در سیستان و بلوچستان تنها در شهرستان زاهدان شاهد حضور بانوان ورزشکار به صورت فعال هستیم و در سایر شهرستان ها ی استان این حضور چشمگیر نبوده و در این راستا باید فرهنگ سازی لازم را در دستور کار قرار داد.

در پایان جلسه سومین مجمع سالانه ووشو سیستان و بلوچستان عباس شیبک افزود : در دست یابی به این افتخارات و پیشرفتها پشتیبانی و حمایتهای ادارات مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان ، سپاه پاسداران و فروشگاه رفاه استان سهم بسزایی داشته است.

شیبک به نقش رسانه ها و سایتهای محلی در امر اطلاع رسانی مسابقات و موفقت های این هیات به عموم مردم اشاره نمود و از مدیر مسئول پایگاه خبری و تحلیلی زاهدانه و دیگر رسانه ها که با این هیات همکاری داشته اند با اهدای لوح تقدیر و هدایی تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark