کد مطلب: 37794
 
اسرائیل هنوز مانع ارسال کمکها به غزه می شود
رژیم صهیونیستی همچنان مانع پیشرفت مذاکرات آتش بس و کمکها به غزه می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۶
اسرائیل هنوز مانع ارسال کمکها به غزه می شود
 
به گزارش زاهدانه به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ با وجود توافق آتش بس میان فلسطینیان و اسرائیل ، تجاوزات اسرائیل به فلسطینیان پایان نیافته است. اسرائیل همچنان جلوی جریان کمکهای بشردوستانه و مصالح ساختمانی را به داخل غزه می گیرد. تل آویو حتی مانع ادامه گفتگوهای آتش بس می شود.
زیاد زازا عضو دفتر حماس در غزه گفت : رژیم اشغالگر اسرائیل حاضر نشده است در جریان گفتگوهای غیرمستقیم همکاری کند. تل آویو خواسته های خود را بیشتر کرده و خواستار خلع سلاح مقاومت است. فلسطینیان چنین درخواستی را رد می کنند. این حق مشروع فلسطینیان است که اسلحه به دست بگیرند و در برابر اشغالگران مقاومت کنند.
در عین حال تنش سیاسی میان حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی رو به وخامت است. دو طرف درباره رهبری دوران پس از جنگ با یکدیگر اختلاف دارند. حماس اصرار دارد همچنان کنترل غزه را در دست داشته باشد و امنیت این منطقه و جریان کالا را مدیریت کند. اما عباس خواستار تلاشهای سیاسی برای بازسازی غزه و تشکیل کشور فلسطینی در داخل مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت به پایتختی شرق بیت المقدس است.
فیصل ابوشهلا نخست وزیر فتح نیز گفت : تنها راه موثر و قانونی برای پایان دادن به این وضع از طریق تشکیل دولت وحدت ملی است. چنین دولتی باید مسئولیت بازسازی و کنترل مرزها را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark