کد مطلب: 45984
 
غبار روبی مساجد در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان در زاهدان
اعضای دختر و پسر مراکز فرهنگی‌هنری کانون زاهدان با حضور در مسجد مولای متقیان(ع) و غبارروبی از آن برای شروع ماه مبارک رمضان آماده‌شدند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
 
مربی فرهنگی مرکز مجتمع زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با بیان سنت حسنه غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پس از برنامه‌ریزی برای غبارروبی مساجد، که با استقبال همکاران دیگر مراکز حوزه‌ی زاهدان روبه‌رو شد، مسجد مولای متقیان(ع) برای این‌کار انتخاب شد.
سمیه سرگزی هدف از این‌کار را آشنایی اعضای کودک و نوجوان با سنت زیبای غبارروبی و نظافت مسجد عنوان کرد و افزود: ایجاد روحیه‌ی همکاری و همدلی، از دیگر اهداف این برنامه‌ریزی برای کار فرهنگی می باشد.
وی در ادامه افزود: این برنامه در دو روز برای اعضای دختر و پسر مراکز فرهنگی‌هنری زاهدان صورت گرفت به طوری‌که در روز نخست اعضای دختر و در روز دوم اعضای پسر با حضور در مسجد، به غباروبی پرداختند.
سرگزی بیان کرد: اعضا قبل از حضور در مسجد و کار غبارروبی، در چند جلسه با این کار و فلسفه‌ی آن آشنا و با آگاهی در این برنامه شرکت کردند.
وی گفت: در پایان کار غبار روبی مقرر شد اعضا خاطرات خود را در مورد برنامه‌ی غبارروبی از مسجد، نوشته و از بین آنان به نویسنده‌ خاطرات برتر جایزه‌ای اهدا شود.
Share/Save/Bookmark