کد مطلب: 40502
 
سلیمی در فوق سنگین نایب قهرمان شد
وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در جریان رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۴ جهان مدال نقره فوق سنگین را به گردن آویخت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۲
سلیمی در فوق سنگین نایب قهرمان شد
 
در روز آخر مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود امروز آخرین نماینده کشورمان یعنی بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین به روی تخته رفت.

وی در حرکت یک‌ضرب نتوانست نمایش خوبی از خود نشان دهد و با در رقابت با حریف روس خود شکست خورد و با مهار وزنه 206 کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کرد.

بهداد در حرکت اول خود وزنه 206 کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه 211 را بالای سر ببرد و به مدال نقره بسنده کرد.

حریف روس او با مهار وزنه 210 کیلو به مقام نخست رسید.

در ادامه رقابت‌ها و در حرکت دوضرب بهداد سلیمی نمایش خوبی نداشت و این باعث شد وی در اولین حرکت خود وزنه 246 را به خوبی مهار کند اما حریفان روسی وی بسیار قدرتمند ظاهر شدند و وزنه‌های سنگین‌تری را انتخاب کرند و باعث شد سلیمی در حرکت دوم خود وزنه 251 را انتخاب کند و خوشبختانه در این کار موفق بود و وزنه را بالای سر برد.

حریف قدرتمند بهداد در حرکت آخر خود وزنه 257 را به خوبی مهار کرد و همین کار را برای سلیمی سخت‌تر کرد.

وی در حرکت آخر خود وزنه 257 را انتخاب کرد که اگر موفق می‌شد آن را بالای سر ببرد به دلیل سبکی وزنش نسبت به حریف روسی می‌توانست مدال طلا را برگردن بیاویزد اما سلیمی در مهار این وزنه موفق نشد و در نهایت با 251 به کار خود خاتمه داد و به مدال برنز بسنده کرد.

لازم به ذکر است بهداد سلیمی در مجموع نیز با 457 کیلوگرم به مقام دوم و مدال نقره دست پیدا کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark