کد مطلب: 30260
 
ملت ایران یکپارچه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور می یابند
ملت ایران با حضور یکپارچه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به جهانیان ثابت می‌کنند پای حقوق خود ایستاده‌اند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۸
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: 22 بهمن تجلی‌گاه حضور حماسی ملتی است که پای آرمان‌های نظام الهی خود ایستاده‌اند.

خطیب جمعه زاهدان گفت: حضور گسترده و بیش از پیش مردم در این راهپیمایی سرنوشت‌ساز با توجه به جریانات خارجی که متوجه کشور ماست، بار دیگر تجدید میثاق با امام راحل و بیعت با مقام معظم رهبری خواهد بود که پر شورتر از سال‌های قبل انشاءالله برگزار می‌شود.

سلیمانی تاکید کرد: راهپیمایی 22 بهمن به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، همه ساله فرصت حضور حماسی مردم در عرصه ملی با هدف فهماندن همگام بودن مردم با آرمان‌های نظام را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی اضافه کرد: اما زیباست که در دهه مبارک فجر که سراسر حماسه و ایثار است نسبت به بازنگری عملکرد خود پرداخته و میزان خدمات انجام شده را با توجه به وفاداری و همیشه در صحنه بودن مردم در بوته ارزیابی قرار دهیم که تا چه حد به وظایف خود به نحو مطلوب و درخور این ملت بزرگ جامه عمل پوشانده‌ایم.

امام جمعه زاهدان گفت: در 8 سال دفاع مقدس، هدف مقدس ما در برخورد با متجاوزان کاملا  همراه و یگانه بود، هر چند با نارسایی‌ها و نقاط ضعف قدرتی مواجه شدیم اما تا مادامی که در صحنه دفاع قرار داشتیم، هدف همه دفع دشمن بود.

سلیمانی افزود: پس از جنگ، فرهنگ اجتماعی در کشور رو به قوت گذاشت، عفت، غیرت اجتماعی، آداب و رسوم و اخلاق اجتماعی تقویت شد و فعالیت‌های سیاسی رشد فزاینده‌ای یافت و طبیعی است که در چنین عرصه‌ای تنوع آرا و افکار به وجود آید.

وی تصریح کرد: تنوع احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها مادامی که در مسیر قانون اساسی و نظام برخوردار از ولایت‌فقیه باشد هیچ ضرری را برای جامعه به دنبال ندارد اما زمانی مشکلات تسری می‌یابد که نوع تفسیر و تعبیر از آن به صورت سلیقه‌ای مورد نظر قرار گیرد که این آسیب‌پذیری را زیاد می‌کند.

خطیب جمعه زاهدان افزود: باید روی اصل انقلاب اسلامی پافشاری کرد و اگر همگان در حیطه نظام فعالیت کنند و بیانات رهبری معظم انقلاب را فصل‌الخطاب قرار دهند و نقاط اشتراک را مدنظر داشته باشند از آسیب‌ها مصون خواهیم ماند.

سلیمانی اضافه کرد: برای رشد و تعالی جامعه اسلامی در کشوری با آرمان‌های مقدس باید بر اصل مسئله جمهوری اسلامی تاکید و مسئله اتکا و حول محور امام و رهبری همواره مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: فعالیت‌های سیاسی زمانی ثمربخش خواهد بود که ارزش‌های دینی، باورهای مذهبی را برای طرفین به عنوان نقطه اشتراک مدنظر قرار دهند و همواره احترام به اصل مقدسات به عنوان مسئله محوری مورد توجه واقع شود.

امام جمعه زاهدان گفت: باید روح تحمل یکدیگر و استفاده از ظرفیت همدیگر را بالا برده و شرح صدرمان را به بلندای اهداف مقدس جمهوری اسلامی افزایش دهیم.
امام جمعه زاهدان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به این استان اظهار داشت: توجه به زیر ساخت های این استان به ویژه راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد، بررسی مشکلات صنعت و واحدهای تولیدی، گازرسانی به شهرها، تضمین خرید تولیدات آب شیرین کن های بخش خصوصی از نتایج و برکات این سفر بود که نوید بخش افق توسعه استان است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه ولادت امام حسن عسکری (ع) و روز نیروی هوایی ارتش را گرامیداشت.
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark