کد مطلب: 30011
 
امام جمعه زاهدان:
انقلاب ما مانند نوری به دل تاریکی‌ها روشنایی بخشید
امام جمعه زاهدان گفت: یکی از تعابیر امام راحل در مورد انقلاب اسلامی این بود که «انقلاب ما انفجار نور بود»، نوری که به دل تاریکی‌ها روشنایی بخشید و تمام معادلات جهانی را به هم ریخت.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۵
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس با تاکید بر رعایت تقوای الهی و تبریک فرا رسیدن ایام‌های دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نقش و جایگاه مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با امید و توکل به خدا و رهنمودهای امام خیمنی (ره) توانست به پیشرفت و رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف دست یابد.

وی افزود: همان گونه که امام راحل تعابیر مختلفی از انقلاب اسلامی ایران داشتند همه این تعابیر با توجه به آیات قرآنی است زیرا محدود به نکان و زمان خاصی نیست بلکه این مصادیق نسخه‌ای برای بشریت محسوب می‌شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) و نام بردن از انقلاب ایران به عنوان انفجار نور و معجزه قرن، گفت: معجزات جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد چراکه با وجود ممانعت دشمنان از پیشرفت های کشورمان امروز در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی علمی و اقتصادی به پیشرفت و موفقیت های زیادی دست یافته ایم.

سلیمانی بیان کرد: رژیم ستم شاهی حکومت خود را مدیون آمریکایی‌ها می‌دانست اما انقلاب اسلامی ما با خون شهدا آبیاری شده و جمهوری اسلامی این انقلاب را مدیون خون پاک شهیدان است.

وی گفت: از درون همین انقلاب بود که مردان بزرگی چون شهیدان چمران‌ها، مطهری‌ها و طباطبایی‌ها رشد و نمو کرده و به میوه‌های باغ انقلاب مبدل شدند.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: اگر پیشرفت‌ها و دستاوردهایی را که امروز انقلاب اسلامی به آن‌ها دست یافته با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، مشاهده می‌شود که این دستاوردهای مختلف در عرصه جهانی با تمام فشارها، تحریم‌ها، تهدیدها و کارشکنی‌های دشمنان به دست آمده است و با تمام این‌ها، کشورمان مسیر توسعه خود را در تمامی ابعاد همچنان می‌پیماید.

وی افزود: هم‌چنین بنیانگذار کبیر انقلاب افزود: انقلاب ما معجزه قرن بود، که نشان دهنده این است که تعبیر امام از انقلاب، بسیار فراتر از اسباب و ادوات طبیعت بوده و مبتنی بر قدرت غیب الهی بود.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصت بسیار مغتنم و مناسبی است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جدید بازخوانی شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: این ایام فرصتی است تا برای نسل امروز بازگو کنیم که در گذشته چه حکومتی بر سر این مردم حکمرانی می‌کرد و امروز به برکت این انقلاب و خون شهیدان زیر نظر چه کسانی اداره و مدیریت می‌شویم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به همه ثابت کرد که با تکیه بر داشته‌های خود و نیرو و قدرت مردمی در مسیر توسعه و پیشرفت را حرکت می‌کند.

آیت الله سلیمانی افزود: در شاخص های توسعه کشور داشته های امروز ما با گذشته قابل مقایسه نیست و فقط یک مورد آن اینکه پیش از پیروزی انقلاب فقط 35 درصد روستائیان می توانستند به تحصیل مشغول شوند اما امروز این امکان برای 90 درصد روستائیان فراهم شده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark