کد مطلب: 37831
 
مذاکره ایران و روسیه برای تبادل نفت در برابر برق
شبکه خبری روسی در گزارشی اعلام کرد که ایران و روسیه بر سر تبادل نفت در برابر برق با یکدیگر در حال مذاکره هستند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۹
مذاکره ایران و روسیه برای تبادل نفت در برابر برق
 
به گزارش زاهدانه ، دو کشور اکنون بر سر اجرای این قرارداد به ارزش پنج میلیون دلار با یکدیگر در حال گفتگو و مذاکره هستند، به طوری که بر اساس این قرارداد، شرکت‌های روسی نیروگاه برق در ایران احداث خواهند کرد و در عوض نیز ایران به روسیه نفت خام خواهد داد.
بر اساس این گزارش،‌ منابع خبری در این‌باره به این خبرگزاری گفته‌‌اند که مذاکرات در این‌باره هم‌اکنون در تهران در حال انجام است.

در عین حال این منابع آگاه به این نکته اشاره نکرده‌اند که میزان نفت خامی که ایران قرار است در عوض احداث نیروگاه به روسیه تحویل دهد چقدر است، اما ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مرحله اول این قرارداد پنج میلیارد دلار خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی آمده است: شرکت دولتی رائو و شرکت تکنوپروم اکسپورت تجهیزات لازم برای ساخت نیروگاه‌ها در ایران را فراهم خواهند کرد.

نواک در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این دو شرکت طی چند هفته آینده جزئیات مربوط به این طرح را تکمیل خواهند کرد و این در شرایطی است که تحریم‌های غرب علیه روسیه هیچ تاثیری بر تلاش مسکو برای تقویت همکاری با ایران در زمینه انرژی نخواهد داشت.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark