کد مطلب: 38731
 
روستانشینان دارای اصیل ترین فرهنگ هر جامعه هستند
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: تمام افراد اصیل هر فرهنگ روستانشین هستند به طوری که اصیل ترین زبان، تمدن، لباس و آداب و رسوم هر منطقه ای از جمله سیستان و بلوچستان در روستاهای آن قابل شنیدن و دیدن است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹
روستانشینان دارای اصیل ترین فرهنگ هر جامعه هستند
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی 'عبدالحمید اسماعیل زهی' روز چهارشنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت 15 مهر روز روستا افزود: تشکیل شوراهای اسلامی روستایی به عنوان یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی نشان از توجه نظام به حل مسائل و مشکلات جامعه روستایی کشور دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاها تولید و شهرها مصرف می کنند شهرنشینان همواره بدهکار روستاییان هستند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان بر توسعه فعالیتهای آموزشی در روستاها تاکید کرد و گفت: گستره فعالیت های آموزش و پرورش برای افزایش سطح آگاهی مردم باید بیشتر از گذشته در روستاهای استان توسعه یابد.
وی با بیان اینکه اساس پیشرفت و ترقی هر جامعه ای تعلیم و تربیت است افزود: ارتقا فعالیت های آموزشی باید در اولویت نخست برنامه ریزی شوراهای روستایی قرار داشته باشد.

مولوی اسماعیل زهی با اشاره به مشکلات حاکم بر عرضه محصولات تولیدی روستاییان و خساراتی که به آنان تحمیل می شود، گفت: چاره جویی برای افزایش درآمد از محل فروش محصولات کشاورزان در برنامه ریزی های اصلی شوراها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید نیاز بازارهای داخلی و خارجی کشور شناسایی شود تا در صورت نبود مشتری برای محصولات تولیدی از جمله هنداونه و خرما در داخل کشور این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر تا از ضرر کشاورزان استان جلوگیری شود.

گردهمایی اعضای شوراهای روستایی و دهیاران سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار و شماری از مدیران و مسوولان در تالار خاتم استانداری برگزار شد.
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا