کد مطلب: 36139
 
نفوذ و تاثیرگذاری تئاتر بر کودکان چندبرابر است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، هنر را زبان تاثیرگذار و دارای نفوذی بر مخاطب دانست که اگر این مخاطب کودک باشد، نفوذ آن چندبرابر خواهد شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۸
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، لاله افتخاری درباره نقش تئاتر کودک در آموزش و پرورش کودکان گفت: هنر زبانی است که تاثیرگذاری و نفوذ قابل توجهی بر مخاطب دارد و اگر این مخاطب کودک باشد، نفوذ آن چندبرابر خواهد شد زیرا شخصیت کودک در این سنین به مثابه یک لوح سفید است و می تواند هر پیامی را که با ابزارهای هنری به او منتقل می شود، به خوبی جذب کند.

وی افزود: کودک با حرکات نمایشی و تصاویر داستانی که به او عرضه می شود، به راحتی ارتباط برقرار و آنها را در ذهن خود حک میکند و حتی اگر آموزه هایی را کسب کند که قابل درک و تحلیل برای او نباشد، آن مطلب در ذهن وی تاثیر میگذارد و کودک در سنین بزرگسالی آن را بازخوانی و درک خواهد کرد.

عضو فراکسیون خانواده مجلس همچنین از آموزش شیوه های اجرای تئاتر به کودکان در مدارس استقبال کرد و توضیح داد: اگر مطالب این گونه از تئاترها به زبان کودک باشد و یا توسط خود کودکان نیز اجرا شود، می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و گردانندگان این قبیل برنامه ها را به سمت اهدافشان هدایت کند.

افتخاری ادامه داد: با توجه به نقش جدی و مهم پیام های تئاتر و حرکات نمایشی در کودکان باید توجه لازم از سوی دست اندرکاران، هنرمندان و مسئولان این حوزه هنری مبذول شود تا محتوایی به کودک منتقل شود که به سمت اهداف متعالی و موردنظر جامعه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره جشنواره تئاتر کودک نیز بیان داشت: اگرچه برگزاری جشنواره های تئاتر به خصوص در حوزه کودکان مهم است ولی مهم تر از آن، چگونگی شرح وظایف، اهداف و چشم اندازها در جشنواره هاست و اینکه از خلال برگزاری چنین برنامه هایی، میخواهیم به چه اهداف و محتوایی دست یابیم.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد. 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark