کد مطلب: 28804
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
ارتقای کیفیت در ساخت‌و‌ساز جاده‌ها رعایت شود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای کیفیت راه‌سازی، نگهداری راه‌ها و جاده‌ها را آسان‌تر کرده و بایستی این موضوع مدنظر قرار گیرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در دیدار شورای هماهنگی حمل و نقل، مدیریت‎ها و راهداران سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: امروز موضوع حمل و نقل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت‌رسانی به مردم اهمیت ویژه‌ای دارد که اجر معنوی برای تلاشگران این بخش را در پی خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: در دین مبین اسلام جایگاه حمل و نقل و جاده و استفاده از مواهب زمین، هوا و فضا و آسان شدن رفت و آمد به اعتبار کرامت وجود آدمی است و اگر قرار باشد سهم خودمان در عرصه حمل و نقل با دیگر کشورهای جهان مقایسه کنیم جایگاه مطلوبی نداریم.

این مسئول ادامه داد: در کشور ما بحث راهداری بیشتر هزینه در بر دارد تا راه‌سازی، زیرا در قسمت ساخت و زیر ساخت‎ها بعضا از کیفیت بالایی برخوردار نیستیم.

وی افزود: اگر نگاهی دیگر به دین اسلام داشته باشیم پیامبر خدا (ص) اصول اساسی دین را ساخته و پرداخته کرده و تحویل امت اسلام  و جانشینان خود داد، اما در بحث نگهداری دین ما به چالش رسیدیم پس معلوم می‎شود که راهداری و نگهداری آن به مراتب سخت‎تر و علم و آگاهی بیشتر و مدیریت توانمند می‎خواهد.

سلیمانی بیان داشت: برای راهداری خوب امکانات وسیع، وسایل و تجهیزات و نیروی انسانی ماهر و با تجربه در ایستگاه‎های گوناگون می‎خواهد یعنی در صحنه کشور ما به موازات آنچه می‎سازیم بیشتر برای نگهداری تلاش و کوشش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک مطلب مهم که باید بر آن تأکید کرد، دقت در کارو مسئله استحکام و رعایت اصول علمی و مهندسی برای زیر ساخت‎ها  است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه ضمن تشریح گزارشی از فعالیت‎های جاده‎ای  حمل ونقل، ریلی، هوایی، گسترش بنادر، هواشناسی، کنترل کیفیت پرداخت.

ابوالفضل باقرنیا افزود: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و راه آهن چابهار – مشهد که از مرکز سرخس  به کشورهای آسیای میانی  ارتباط پیدا خواهد، مناقصه باند جدید فرودگاه زاهدان موازی با باند قدیم جهت نشست و برخاست‎های هواپیماهای پهن پیکر، کاهش تلفات و تصادفات جاده‎ای با همکاری پلیس راه، اضافه شدن 50 کیلومتر به بزرگراه‎ها، تعریض و آسفالت  12 تا 15 کیلومتر محور خاش ایرانشهر از جمله اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی به خدمات راهداران اشاره کرد و گفت: در قسمت نگهداری راه‎ها قسمت اعظم کار بر عهده این تلاشگران مخلص است که در فصل زمستان با تردد در گردنه‎های صعب‌العبور و برف‌‌گیر عبور و مرور را ایمن و روان می‎سازد و در گرمای  50 تا 60 درجه تابستان و شرایط کویری خاص استان، که بادها و حرکت شن‎های روان انسان‎ها و وسائط نقلیه در جاده‎ها را گرفتار می‎کند با احساس مسئولیت، عشق به کار و مردم سعی می‌کنند با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات در همه فصول سال در خدمت مردم بوده تا با خاطری آسوده مسافرین و رانندگان طی مسیر کرده و به سلامت به مقصد برسند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark