کد مطلب: 57640
 
پای درد و دل راننده‌های تاکسی زاهدان/لوازم یدکی غیراستاندارد داد تاکسی داران را درآورد
رانندگی آن هم با تاکسی که روز و شب نمی شناسد و این رانندگان در تمام فصول سرد و گرم سال مشغول فعالیتند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
 
پای درد و دل راننده تاکسی ها که می نشینید آنچنان از سختی شغلشان می گویند که باور نمی کنید این چنین شغل سختی داشته باشند و تازه شغلشان جزو مشاغل سخت هم نیست.

بیش از 2هزار و هفتصد تاکسی در سطح شهر زاهدان تردد می کنند و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید خانواده های بسیاری سفره معیشتشان به این شغل گره خورده است.

به گزارش زاهدنیوز ؛ تعدادی از رانندگان تاکسی خط خیابان شریعتی - بازار رسولی زاهدان به نمایندگی از هم صنفان خود به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداخته اند تا گره ای از مشکلاتشان به دست مسئولین باز شود.

استراحتگاهی برای رانندگان تاکسی خطی وجود ندارد
غلامعلی برنوس یکی از رانندگان تاکسی با سابقه کار20 ساله در این حرفه به خبرنگار ما گفت: در این خط برای همکاران ما نیمکتی برای استراحت وجود ندارد و این اولین مشکل رانندگان این خط است.

وی ادامه داد: متاسفانه قیمت قطعات و لوازم یدکی خودروها چند برابر شده و هر قطعه ای از خودروی ما که خراب می شود دیگر توان خریداری آن قطعه برای ما سخت و دشوار است.

برنوس افزود: وجود چاله های فراوان، نبود آسفالت مناسب شهری و حفاری های متعدد باعث شده تا رانندگان هرماه هزینه های اضافی برای تعمیر خودروی خود پرداخت کنند که با وجود لوازم یدکی غیراستاندارد موجود در بازار این هزینه ها گاهی چندبرابر نیز می شود.

هزینه های اضافی برای لوازم یدکی غیراستاندارد تاکسی ها دخل و خرجمان را به هم زده است
یکی دیگر از رانندگان با اشاره به هزینه های دریافتی اتحادیه تاکسیرانان زاهدان بیان کرد: بنده به عنوان یک راننده تاکسی دیگر توان ندارم و باورکنید با دخل روزی 30 تا 40 هزار تومان و داشتن پژو 405که سراسر خرج و استهلاک است خرج زندگی را می دهم، در حالی که تا چشم برهم بگذاری سررسید بیمه، معاینه فنی، هزینه کارت شهری و عوارض و... می رسد!

خلیل ناروئی افزود: 20 سال است که راننده تاکسی هستم و با وجود اینکه هر ده سال باید گزینش شویم متاسفانه این گزینش و آزمایشات آن، هزینه های اضافی است که با این شرایط معیشتی و درآمد بسیار پایین به ما رانندگان تحمیل شده است.

با افزایش قیمت بنزین تعداد مسافران کاهش یافته است
فرخی یکی دیگر از رانندگان با اشاره به اینکه طلاهای همسرش را برای تعمیر تاکسی هزینه کرده است، بیان کرد: متاسفانه از روز افزایش قیمت بنزین، تعداد مسافران تاکسی ها به شدت کاهش یافته درحالی که مسافربرهای شخصی که به صورت دربستی فعالیت می کنند، بیشتر از ما تاکسی داران درآمد دارند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین باعث شده تا تعداد مسافران کاهش یابد چراکه مردم قدرت خریدشان کاهش یافته و حاضرند برخی از مسیرها را پیاده جابجا شوند و هیچ رغبتی به جابجایی با اکسی ندارند.

این راننده تاکسی افزود: مبلغ یک میلیون و پانصد هزارتومان از مسافری در خودروی بنده جامانده بود و با وجود اینکه از لحاظ مالی در مضیغه بودم به این مسافر بازگرداندم.

توان پرداخت اقساط تعویض خودروهای فرسوده را نداریم
یکی دیگر از رانندگان این خط با اشاره به اینکه برخی از خودروهای سواری در خط ویژه تاکسی پارک می کنند گفت: عدم خط کشی درست خط ویژه تاکسی باعث شده برخی از رانندگان تاکسی شخصی خودروی خود را اینجا پارک کنند که این موضوع نیز مشکلات زیادی را برای ما تاکسی داران بوجود آورده است.

درگی خاطرنشان کرد: طرح تعویض تاکسی های فرسوده قبلا به نفع ما بود و توان پرداخت اقساط خودرو را داشتیم اما امروز با وجود مشکلات مالی و معیشتی فراوان از عهده پرداخت اقساط سنگین را نداریم و از طرفی خودروهای فرسوده ما نیزهرماه هزینه های زیادی برای ما رانندگان دربردارد.

وی ادامه داد: مسئولین مربوطه باید درکنار نظارت های فراوانی که بر سوخت تاکسی ها دارند مشکلات ما را نیز ببینند و برای رفع آنها گام بردارند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark