کد مطلب: 33385
 
امام جمعه زاهدان:
امکانات و تسهیلات متناسب با نیاز فرهنگی برای افراد جامعه فراهم شود
امام جمعه زاهدان گفت : باید به فراخور نیاز حال امروز جامعه، امکانات و تسهیلات متناسب با نیاز فرهنگی برای افراد جامعه فراهم شود و با برنامه‌ای مدون ابعاد مختلف جامعه مورد بررسی و در جهت رفع نیازهای مذهبی و فرهنگی حرکت شود تا استکبار را ناکام بگذاریم.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه زاهدان در مصلی قدس با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: فرهنگ ایرانیان وقتی با فرهنگ اسلامی در آمیخت فرهنگی کامل و بی نیاز از بیگانه شد اما برخی افراد خودباخته در این اندیشه هستند که فرهنگ غرب از فرهنگ اسلامی برتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی سکان نظام را در دست گرفتند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مورد تاکید قرار دادند و نظرشان نیز این بود که زمینه آسیب پذیری ما در عرصه فرهنگ کم نیست.

وی گفت: وقتی معظم له مساله تهاجم نرم فرهنگی دشمنان را به مردم و مسوولان گوشزد کردند سه جریان در مملکت شکل گرفت، نخست اینکه طرح بحث فرهنگی را یک دستاویز برای انزوای روشنفکران معتقد به برتری فرهنگ غرب قرار دادند زیرا بعضیها بر این باورند که فرهنگ غرب از فرهنگ اسلامی برتر است.

آیت الله سلیمانی افزود: جریان دوم گفتند اصلا تهاجم فرهنگی در کار نیست و طرح این مساله خیالپردازی و توهم است و علتش هم این بود که هنوز صدای آهنگ تهاجم فرهنگی به گوششان نرسیده بود.

امام جمعه زاهدان افزود: گروه سوم تهاجم فرهنگی را تنها در قالب مسائل ضداخلاقی تصور کردند در حالی که فرهنگ معنی عام دارد و دشمن از راههای مختلف هجمه و شبیخون خود آغاز کرده است.

وی همچنین با اشاره به دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز دشمن تلاش می کند بین ایران و پاکستان جدایی بوجود آورد همانگونه که تلاش می کند در سیستان و بلوچستان بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد.

او گفت: دشمن امروز کلمه تبعیض را در میان برخی اهل سنت استان ترویج داده در حالی که اگر گذشته و حال را مورد بررسی قرار دهیم به خوبی روشن می شود که پس از پیروزی انقلاب در این منطقه چه تحولاتی ایجاد شده است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمان تبعید به ایرانشهر تنها دو یا چهار نفر لیسانس در این شهرستان وجود داشت در حالی که اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شمار افراد تحصیل کرده، دکترا، مهندس، فوق لیسانس و رشد سوادآموزی بسیار قابل توجه است.

سلیمانی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و افزود: اعلام موجودیت رژیم منحوس اشغالگر قدس معروف به روز نکبت، وفات آیت‌الله واثق و بهجت، روز ارتباطات و روابط عمومی، گرامی‌داشت روز خیام، روز موزه و میراث فرهنگی، آغاز تحریم اقتصادی ایران از سوی آمریکا از سال 59، روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، بزرگداشت صدرالمتالهین، روز معدن و روز جهانی توسعه فرهنگی از مناسبت‌های این هفته است.

وی گفت: در زمینه فرهنگ و توسعه فرهنگی رهبر معظم لنقلاب اشاره به تهاجم نرم، شبیخون نرم و ناتوی فرهنگی را مطرح فرمودند و نظر معظم‌له بر این است که در زمینه فرهنگ، زمینه آسیب‌پذیری برای کشور زیاد است و به همین منظور سال جاری را سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاردند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ماه پرفضیلت و برکت رجب، تصریح کرد: در فضیلت ماه رجب از بزرگان و پیشوایان دینی مطلب و گفته‌های فراوان داریم که یکی از ارزش‌های این ماه، اعتکاف است یعنی خلوت‌گزینی در مسجد است و اعتکاف انجام نیایش و پرستش و بر زمین گذاشتن بار گناه سالانه و آماده شدن برای دو ماه مهم شعبان و رمضان است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به واقعه اخیر حمله به ریل خط آهن از سوی عده‌ای اجیر شده و مواجب‌بگیر آلت دست بیگانه، گفت: اینها حتی به خدمات عمومی و سرمایه‌گذاری عامی که از جیب بیت‌المال، میلیاردها تومان برای رفاه آنان هزینه شده است هم رحم نمی‌کنند چراکه هیچ‌گاه آسایش را برای مردم نمی‌خواهند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که مزین به فرهنگ و اقتصاد شده است انتظار می‌رود اهتمام و توجه به این دو حوزه حساس با عزم ملی و اراده جهادی تحول بنیادی در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark