۱
کد مطلب: 45257
 
زاهدانه به همراه سازمان های مردم نهاد استان درکرمان:
نگاه ویژه دولت به توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد!
نشست توانمند‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد از 5 اسفند به مدت سه روز با حضور 90 نفر از دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد تازه تاسیس کشور در کرمان برگزار شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۸
 
به گزارش زاهدانه ، جوانان، امروزه در تمام عرصه های علمی،اجتماعی،فرهنگی و دیگر زمینه ها مشغول به دانش اندوزی و کسب و کار هستند اما در  برخی بخش با توجه به مشکلاتشان کم کاری هایی صورت گرفته که خود نمی تواند آن ها را حل کنند که با مراجعه به بخش های دیگر جامعه از جمله سازمان های مردم نهاد می توانند نیاز های خود را تا حدودی برطرف کنند.

به همین منظور کارگروهی با حضور نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد استان‌های کرمان، خراسان رضوی و جنوبی، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر در کرمان برگزار شد.

در این نشست 3 روزه راهکارها و روش‌های مدیریت ایجاد درآمد و تامین منابع مالی توسط دکتر گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان ، رستمی مشاور وزیر در امور جوانان، حجتی و پایدار از مدرسان دوره توانمند‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد آموزش داده شد.

محمود گلزاری معاون ساماندهی وزارت ورزش وجوانان در این نشست اظهار داشت: سیاست کلی دولت تدبیر و امید مشارکت جوانان در امور جامعه و توانمند سازی آنها است.

وی گفت : یکی از ویژگی های بشر اجتماعی بودن است و این به گونه ای است که در زندگی همیشه مشارکت داشته و نمی شود خارج از این محدوده بود.

وی ادامه داد: انسان موجودی اجتماعی است و برای شکوفا شدن استعدادهایش نیاز به دور های یادگیری دارد .

وی با اشاره به سخن شهید مطهری که تقوا این گونه نیست که کسی درجایی خارج از جامعه زندگی کند تا مرتکب گناه نشود افزود: تقوا خارج از زندگی اجتماعی انسان نیست و این کلمه در معنای اصلی خود به خویشتن داری تعبیر می شود.

گلزاری اذعان داشت:برخی مسائل و زمینه ها از جمله اینترنت و انزوا سبب خود کشی و ایجاد مشکلات دیگری برای جوانان شده است که با توجه به این امر فعالیت های جامعه به دو دسته تقسیم می شود:فعالیت هایی که جامعه را به سمت امور خیر و رشد و بالندگی سوق می دهد و فعالیت هایی که سبب نابودی جامعه می شود .

وی درپایان برای ادامه فعالیت در کار اجتماعی به چند نکته اشاره کرد و افزود:درکار و فعالیت اجتماعی اخلاص،آگاهی و شکیبایی از عواملی هستند که باعث سادگی،توانمند کردن و دوری از خستگی می شود و جوانان با سرلوحه قرار دادن این موارد باید خود را به حد اعلایی برسانند.


در ادامه نشست رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت:بهترین روش مشارکت جوانان در حوزه اجتماعی شرکت در سازمان های مردم نهاد است که غیر دولتی،غیرسیاسی و غیر انتفاعی است.

وی افزود:موضوع فعالیت های سازمانهای مردم نهاد در همه مباحث اجتماعی است و اکنون درحوزه جوانان با سه مشکل ازدواج ،اشتغال و تهیه مسکن رو به رو هستیم که باید آن را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد:کسب و کار اجتماعی از حوزه های ویژه سازمان های مردم نهاد است که قصد رونق و تاکید برگسترش آن در جهت اشتغال زایی را در دستور کار داریم.

حجتی افزود: اگرتوانمند سازی را از طریق روش های مختلف از جمله آموزش و حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد و دیگر امور پیش ببریم به نتایج قابل تأملی دست خواهیم یافت.


در ادامه به کلاس های دکتر محمد رستمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در بخش شبکه سازی در سازمان های مردم نهاد و دکتر محمود پایدار استاد دانشگاه در شناسایی و فهماندن تیم و گروه به اعضای این دوره می توان اشاره نمود.

دولت تدبیر و امید در  راه اندازی و توانمندسازی انجوی های مردمی با شعار "اعتماد به جوانان یکی از مهمترین نیازهای جامعه است " تلاش زیادی می کند بگونه ای که در این مدت شاهد افزایش چشمگیر این سازمانها بوده ایم اگر هدف واقعا کمک به نسل جوان و حل مشکلات آنان باشد بسیار خوب است اما اگر اهداف سیاسی پشت پرده راه اندازی این سازمانها باشد چه باید کرد ؟

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark
 
 


 
موسوی
عالی بود (1602)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۰۰:۰۸:۵۵