کد مطلب: 33520
 
انگلیس به اتباع خود توصیه کرد به ایران سفر نکنند
در حالی که تهران برای گسترش روابط دیپلماتیک با لندن حسن نیت خود را نشاند داد ، وزارت خارجه انگلیس در اقدامی خصمانه با انتشار اطلاعیه‌ای به شهروندان خود توصیه کرد که به علت خطر وجود تروریسم به ایران سفر نکنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
انگلیس به اتباع خود توصیه کرد به ایران سفر نکنند
 
به گزارش زاهدانه به نقل ازسایت وزارت خارجه انگلیس، در حالی تهران در چند ماه اخیر  تلاش داشته تاحسن نیت خود را با لندن نشان دهد، وزارت خارجه انگلیس در اقدامی خصمان به شهروندان و اتباع خود توصیه کرد تا از سفرایران خودداری کنند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خصمانه خود به اتباعش  توصیه کرده است که به محدوده صدکیلومتری مرز ایران با افغانستان در ناحیه سیستان و بلوچستان  و مرز ایران و عراق همچنین نواحی شرقیبان و جاسک سفر نکنند. 
 
همچنین به شهروندان خود توصیه کرده است که از هرگونه سفر غیرضروری به سرتاسر ایران خودداری کنند.
 
در ادامه این بیانیه امده است که دولت و اتباع انگلیس بیش از سایر ملیت‌‌های دیگر در ایران مورد سوءظن قرار می‌گیرند و لندن در اینگونه موارد، توانایی محدودی برای ارائه کمک به شهروندان خود در صورت روبه رو شدن با هرگونه مشکلی دارد.
 
در این بیانیه امده است کسانی که به صورت فردی به ایران می‌روند در خطر بیشتری نسبت به کسانی که گروهی سفر ‌می‌کنند قرار می‌گیرند.
 
در این بیانیه همچنین ْآمده است که  اتباع انگلیسی ممکن است در ایران حتی در صورت بی ‌گناهی   در ایران بازداشت شوند.
 
همچنین در این بیانیه ادعا شده است که در ایران به طور کلی خطر تروریسم وجود دارد.
 
 در آخر هم به سفر کنندگان به ایران توصیه شده است قبل از سفر به ایران نگاهی جامع به سفر خود داشته باشند و خود را قبل از سفر بیمه کنند.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark