کد مطلب: 37120
 
چرا اسرائیل به زنان باردار فلسطینی هم رحم نمی‌کند؟
آیا دلیل اینکه رژیم صهیونیستی زنان باردار فلسطینی را به قتل می‌رساند، این نیست که اعتقاد دارد این مادران، سپرهایی انسانی برای تروریست‌های متولد نشده به شمار می‌روند؟ قطعا همین طور است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
چرا اسرائیل به زنان باردار فلسطینی هم رحم نمی‌کند؟
 
به گزارش زاهدانه ، پايگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم "رابین بستی" می‌نویسد: پس از گذشت 5 هفته از بمباران و تجاوز نظامی اسرائیل به غزه، سازمان ملل،‌ تعداد تلفات را 1973 تن اعلام کرد که 72 درصد از این تعداد را غیرنظامیان، از جمله 459 کودک و 238 زن شامل می‌شود. گفتنی است که این آمار، شامل 9 نوزاد متولد نشده فلسطینی که رژیم صهیونیستی آن‌ها را پیش از تولد به قتل رسانده است، نمی‌باشد.

***‌ قتل عام خانواده‌ای 25 نفره در هنگام صرف افطار
در بین 25 عضو از اعضای خانواده «ابوجمعه» که در تاریخ 20 ژوئیه با حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در نزدیکی «خان یونس» کشته شدند، سه مادر باردار به چشم می‌خورد. کشته شدگان شامل 18 کودک و 5 زن بودند. این حمله زمانی صورت گرفت که اعضای این خانواده مشغول صرف افطار در ماه مبارک رمضان بودند.
درست هم‌زمان با قتل عام این خانواده به دست نیروهای رژیم جنایتکار صهیونیستی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حمله اسرائیل به غزه، «تلاشی مناسب و مشروع» برای دفاع از خود به شمار می‌رود.
اندکی قبل از وی در همان روز، باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهور آمریکا نیز بار دیگر «پشتیبانی قاطع خود را از حق اسرائیل در دفاع از خود» تکرار کرده بود.

*** نتانیاهو در کنفرانسی مطبوعاتی، «حمایت فوق العاده» آمریکا و موضع صریح اوباما در حمایت از اقدامات اسرائیل را ستود
اوباما پس از گفت و گو با بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل، چراغ سبز خود را به این رژیم نشان داد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نتانیاهو خیلی زود در همه جا در مورد حمایت آمریکا از بمباران بی‌ملاحظه مردم بی‌گناه غزه سخن گفت و اعلام کرد که اسرائیل برای تشدید قتل عام مردم غزه در روزهای آتی، برنامه‌ریزی کرده است.
نتانیاهو در تاریخ 3 آگوست، در کنفرانسی مطبوعاتی، «حمایت فوق العاده» آمریکا و موضع صریح اوباما در حمایت از اقدامات اسرائیل را ستود.
«دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که حق اسرائیل را برای اتخاذ اقدام متناسب برای دفاع از خود، به رسمیت می‌شناسد.

*** آیا بمباران بیمارستان‌ها و یا آسایشگاه معلولان، اقدامی «متناسب» است؟
چطور می‌توان قتل 459 کودک، یا 4 پسربچه‌ای که در ساحل فوتبال باز می‌کردند، یا 25 عضو یک خانواده که مشغول افطار بودند را «متناسب» دانست. آیا برجای گذاشتن اجساد عده بسیاری از مردم بی‌گناه در خیابان‌های منطقه «شجاعیه» در شهر غزه،‌ که بسیاری از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، اقدامی «متناسب» به شمار می‌رود؟ آیا بمباران بیمارستان‌ها و یا آسایشگاه معلولان نیز اقدامی «متناسب» بود؟ کامرون هیچ توضیح برای این موارد ارائه نداد.
کامرون گفت که وی از نتانیاهو خواست تا حد امکان از بروز تلفات غیرنظامی جلوگیری کند.
بدیهی است که این خواسته شامل جلوگیری از فرستادن یکی از 5 قدرت برتر نظامی جهان برای تجاوز به منطقه‌ای کوچک نبود. منطقه‌ای که تنها 25 مایل طول و چند مایل عرض دارد و جمعیتی بالغ بر 1.8 میلیون نفر را در بر گرفته است و به مدت 7 سال در محاصره وحشیانه‌ای قرار دارد که ساکنان آن را از دستیابی به غذا، آب سالم، برق، سیستم مناسب فاضلاب، تجهیزات پزشکی و دیگر منابع ضروری محروم ساخته است.

*** اسرائیل کشتار بی‌رویه غیرنظامیان فلسطینی را به گردن حماس می‌اندازد
اسرائیل در توجیه کشتار بی‌رویه غیرنظامیان ادعا می‌کند که حماس از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی برای راکت‌ها و مبارزان خود استفاده می‌کند. همین اتهامات در سال‌های 2008 و 2009 نیز در طول عملیات «سرب گداخته» اسرائیل در بمباران غزه صورت گرفت که سازمان عفو بین الملل هیچ شاهد و مدرکی بر این مدعا پیدا نکرد.
با وجودی که روزنامه نگارانی چون «جرمی بون» در شبکه خبری «بی بی سی» گزارش دادند که آن‌ها «هیچ مدرکی مبنی بر استفاده حماس از مردم فلسطین به عنوان سپرهای انسانی مشاهده نکردند»،«مارک رجیو»، سخنگوی اسرائیل با داشتن آزادی کامل از سوی رسانه‌های جریان اصلی، این اتهام را تکرار کرد.

*** از ابتدای ماه اوت، شمار مردم آواره و بی‌خانمان غزه به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است
«کجا باید می‌رفتیم؟» برخی از مردم پس از آنکه اسرائیلی‌ها به آن‌ها گفتند که باید محل زندگی خود را تخلیه کنند، از حاشیه خارجی «خان یونس» به مرکز «خان یونس» نقل مکان کردند اما مرکز این ناحیه بمباران شد. مردم این ناحیه به شهر غزه نقل مکان کردند و شهر غزه نیز بمباران شد. این حماس نیست که در این مورد به ما دستور می‌دهد، بلکه اسرائیلی‌ها ما را وادار به این کار می‌کنند.
سازمان ملل متحد در 22 جولای اعلام کرد که اسرائیل به 43 درصد از مردم غزه هشدار داده است که  این مناطق را تخلیه کنند. از ابتدای ماه آگوست، شمار مردم آواره و بی‌خانمان غزه به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

*** مردم فلسطین حتی در مراکز سازمان ملل هم در امان نیستند
از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از 200 هزار فلسطینی به مراکزی که سازمان ملل برپا کرده است، پناه برده‌اند. در این بین، 344 نوزاد در مدارس سازمان ملل که از آن‌ها به عنوان سرپناه استفاده می‌شد، متولد شدند.
اما مردم فلسطین در این مکان‌ها هم در امان نبودند. آژانس امداد سازمان ملل گزارش داد که 6 مرکز از این مراکز، از جمله 3 مدرسه، مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در 22 جولای، دست کم 15 فلسطینی که به یکی از مدارس سازمان ملل پناه برده بودند، کشته و 200 تن زخمی شدند که بیشتر کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، این حمله را جنایت جنگی خواند. اما این اقدام، جلوی حمله اسرائیل به مدرسه دیگر سازمان ملل را نگرفت که یک هفته بعد، به کشته شدن 17 غیرنظامی منجر شد.

*** دولت انگلیس هم در ارسال اسلحه به اسرائیل کوتاهی نکرده است
حتی آمریکا، تامین کننده تسلیحات مورد نیاز اسرائیل برای کشتن مردم غزه، احساس کرد که باید این حمله را «شرم‌آور» بنامد. هرچند در همان زمان، مهمات و سلاح‌های لازم را برای نابودی غزه، به اسرائیل ارسال می‌کرد.
وقتی افشا شد که انگلیس، سلاح‌ها و قطعات یدکی مورد نیاز برای حمله کنونی اسرائیل، از جمله تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، که اسرائیل آن را «ستون فقرات» ماموریت‌های شناسایی خود می‌داند را تولید کرده است، معلوم شد که دولت انگلیس هم در ارسال اسلحه به اسرائیل کوتاهی نکرده است.

*** نتانیاهو ادعا می‌کند که حماس از مرگ فلسطینی‌ها برای اهداف خود استفاده می‌کند
نتانیاهو دلیل دیگر شمار بالای غیرنظامیان کشته شده را این طور عنوان می‌کند که حماس می‌خواهد «تاجایی که می‌تواند تعداد کشته شدگان غیرنظامی را افزایش دهد تا اسرائیل را بد جلوه دهد. او ادعا می‌کند که حماس از مرگ فلسطینی‌ها برای اهداف خود استفاده می‌کند و هر قدر تعداد کشته شدگان بیشتر باشد، برایشان بهتر است. اما این حماس نیست که اعتقاد دارد هر قدر تعداد کشته شدگان بیشتر باشد، بهتر است، بلکه عقیده بسیاری از اسرائیلی‌ها این است. برای مثال، «آیلت شاکد»، یکی از اعضای پارلمان اسرائیل اخیرا گفته است: 
«پشت هر تروریست، عده زیادی مرد و زن ایستاده است که بدون حمایت آن‌ها وی قادر به انجام اعمال تروریستی نیست. آن‌ها همگی دشمنان ما به شمار می‌روند و ریختن خون همه آن‌ها ضروری است. در حال حاضر این افراد شامل مادرانی است که فرزندانشان را با گل و بوسه به سوی جهنم بدرقه می‌کنند. آن‌ها هم باید پسرانشان را همراهی کنند. آن‌ها باید بروند، همانطور که خانه‌هایی که این مارها در آن پرورش یافته‌اند نیز باید نابود شوند. در غیر این صورت، مارهای کوچک بیشتری در آنجا پرورش خواهند یافت.»

*** خوشحالی سران رژیم صهیونیستی از قتل عام مادران و کودکان بی‌گناه فلسطینی
«اورن شاکور»، ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل می‌گوید:‌«اگر ما خانواده‌ای آن‌ها را بکشیم، آن‌ها وحشت خواهند کرد.»
پس آیا دلیل اینکه رژیم صهیونیستی زنان باردار را به قتل می‌رساند، این نیست که اعتقاد دارد این مادران، سپرهایی انسانی برای تروریست‌های متولد نشده به شمار می‌روند؟ قطعا همین طور است.
وقتی که حمله هوایی اسرائیل در ساعات اولیه روز 23 جولای، جان مادر بارداری را گرفت، مقامات بهداشتی غزه به «بی بی سی» گفتند که آن‌ها سعی کردند که جان نوزاد را در دورن شکم مادر کشته شده نجات دهند اما این نوزاد زنده نماند. شکی نیست که مرگ این مادر و کودک بی‌گناه، «آیلت شاکد» و «اورن شاکور» را خوشحال کرده است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark