کد مطلب: 35691
 
"شمشیر لشکر 27 محمد رسول‌الله" لقب کدام فرمانده بود؟
در عملیات فتح‌المبین در جبهه دشت عباس در مقابل نیروهای زرهی دشمن حماسه می‌آفریند و یکه و تنها با تانک‌های دشمن می‌جنگد و نیروهایش را از محاصره خارج می‌کند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
به گزارش زاهدانه ،در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است. 

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.






سردار شهید رضا چراغی
   

 رضا در سال 1336 متولد شد. او که در شروع انقلاب اسلامی در سال آخر دبیرستان تحصیل می‌کرد عنصری پرتلاش بود.                                                   
 
چراغی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع غائله کردستان توسط ضد انقلاب، خود را به مریوان می‌رساند و در مبارزه با گروهک‌های محارب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.   
 
چراغی در مدت حضورش در کردستان مدتی جانشین سپاه "دزلی" و زمانی نیز به عنوان مسئول محور "مریوان" انجام وظیفه می‌کند و خدمات درخشانی را در آن‌جا از خود به یادگار می‌گذارد.   
 
چراغی پس از شروع جنگ تحمیلی به مبارزه و فعالیت خود ادامه می‌دهد او از اواسط سال 1360 تا اواخر تیر ماه 1361 فرماندهی گردان حمزه را به عهده می‌گیرد و با این مسئولیت در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس شرکت می‌کند.


 
 

در عملیات فتح‌المبین در جبهه دشت عباس در مقابل نیروهای زرهی دشمن حماسه می‌آفریند و یکه و تنها با تانک‌های دشمن می‌جنگد و نیروهایش را از محاصره خارج می‌کند.
 
در عملیات بیت‌المقدس رضا چراغی مسئولیت محور سرگردان را بردوش داشت که از ناحیه پا مجروح می‌شود و پس از بهبودی نسبی دوباره در عملیات مسلم بن عقیل به عنوان فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله با 13 گردان وارد عمل می‌شود.   
 
در عملیات والفجر مقدماتی تیپ 27 به لشکر تبدیل می‌شود و فرماندهی آن را به چراغی واگذار می‌کنند. در این عملیات بود که وی "شمشیر لشکر" لقب می‌گیرد.


 
 

چراغی در عملیات والفجر 1 که در منطقه عمومی فکه صورت گرفت با توانمندی بالا لشکر را هدایت و فرماندهی می‌کند.   
 
شهید رضا چراغی سرانجام در عملیات والفجر 1 در منطقه عمومی فکه به شهادت می‌رسد.


روحش شاد و یادش گرامی و جاویدان باد


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark