کد مطلب: 29021
 
قانون جلوی انتقال جباری به استقلال ایستاد/ بازگشت شماره 8 شاید فصل بعد!
قانون فیفا تاکید می‌کند که یک بازیکن در طول یک فصل نمی‌تواند در ۳ تیم بازی کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۶
به گزارش زاهدانه،ماجرای حضور مجتبی جباری در استقلال و بازگشت او به این تیم در طول این فصل بارها و بارها مطرح شد اما هر بار به دلایلی مختلف بحث حضور این بازیکن در جمع آبی پوشان پایتخت به نوعی ملغی شد تا اینکه بالاخره یک مشکل قانونی آب پاکی را روی دست استقلالی ها ریخت و پرونده بازگشت این بازیکن به استقلال را حداقل تا پایان فصل بست.  
 
اوایل فصل و در نقل و انتقالات ابتدایی لیگ بود که به یکباره یکی از مهمترین نقل و انتقالات لیگ با انتقال مجتبی جباری از استقلال به سپاهان صورت گرفت. این بازیکن جنجالی که 9 سال سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را داشت، در پایان هر فصل ساز جدایی کوک می کرد اما هر بار به دلایل مختلف حضورش برای یک فصل دیگر در این تیم تمدید می شد تا اینکه بالاخره ماجرای درگیری وی با مدیرعامل آبی پوشان مزید بر علت شد که این بازیکن از این تیم جدا شده و به جمع زردپوشان اصفهانی بپیوندد.  
 
البته ماجرای درگیری جباری و خبر کوبیدن مشت وی به صورت علی فتح الله مربوط به نقل و انتقالات لیگ دوازدهم می شد، اما در آن زمان به هر شکلی که بود با وساطت های امیر قلعه نوئی جباری در استقلال ماند و بعد از گذشت لیگ دوازدهم این اختلافات دوباره شدت گرفته و بحث جدایی شماره هشت از جمع آبی پوشان پایتخت بار دیگر مطرح شد. جباری سرانجام به سپاهان اصفهان رفت و سه یا چهار هفته خوب را در این تیم به سر کرد تا اینکه در اصفهان نیز با مسئولان و سرمربی تیم به مشکل خورد و یکبار دیگر ساز جدایی از سپاهان را کوک کرد. کاپیتان سابق آبی پوشان بعد از مدت ها خانه نشینی از سپاهان نیز جدا شد و به قطر رفت تا برای اولین بار بازی در لیگ های خارج از ایران را نیز تجربه کند.  
 
اما بار دیگر طی روزهای اخیر خبر بازگشت مجتبی جباری به استقلال برای همراهی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر مطرح شد. این خبر چند روز پیش منتشر شد و زود‌تر از حد تصور دهان به دهان چرخید و فضای فوتبال ایران را درنوردید. اما در روزهایی که استقلال خلأ هافبک بازیساز و طراح را به‌شدت احساس می‌کند انتشار این خبر می‌توانست امیر قلعه‌نویی را به خوشحال‌ترین مربی فوتبال ایران تبدیل کند. منبع خبر در صفحات اجتماعی کاربران اینترنتی بود و از علاقه جباری به بازگشت و خسته شدن وی از حضور در لیگ قطر پرده بر می داشت. البته شاید باور کردن خبر کمی سخت بود اما با توجه به خصوصیات خاص مجتبی جباری این احتمال وجود داشت که جباری از بازی کردن در لیگ قطر خسته شده باشد. او پس از سال‌ها بازی در استقلال، در سپاهان این خصوصیت اخلاقی خود را نشان داد و خیلی زود با سرمربی و مسوولان باشگاه به اختلاف خورد تا عزم جدایی از سپاهان را جزم کند و زود‌تر از حد تصور از جمع شاگردان کرانچار جدا شود. جباری در سپاهان فقط هفت هفته دوام آورد، به الاهلی رفت و حالا شنیده می شود از بازی در این تیم قطری نیز خسته شده و قصد جدایی دارد.  
 
و قانونی که جلوی بازگشت جباری می ایستد...
 
بازه زمانی نقل و انتقالات لیگ بر‌تر ایران از ششم ژانویه، پانزدهم دی ماه آغاز می‌شود. تیم‌های لیگ برتری از آن تاریخ به بعد می‌توانند برای دریافت ITC بازیکن جدیدشان اقدام کرده و از او در مسابقات استفاده کنند. در ابتدا به نظر می رسد که مجتبی جباری حدود یک هفته دیگر می‌تواند به استقلال برگردد، اما قانونی جهانی در دنیای فوتبال وجود دارد که از سال‌ها پیش به تصویب فیفا رسیده و این قانون، مانع بزرگی است برای بازگشت هافبکی به ‌نام جباری که استقلال تا حدود بسیاری محتاج حضورش است. قانون فیفا تاکید می‌کند که یک بازیکن در طول یک فصل نمی‌تواند در ۳ تیم بازی کند. این قانون از مدت‌ها پیش تصویب شده و به همین خاطر و با تکیه بر این قانون، مجتبی جباری این اجازه را ندارد که از الاهلی جدا شود و به استقلال برگردد. بنابراین استقلالی ها باید دور حضور مجتبی جباری در طول فصل سیزدهم را خط کشیده و سراغ بازیکنی دیگر بروند تا بتوانند جای خالی این بازیکن را پر کنند. 
Share/Save/Bookmark