کد مطلب: 38779
 
افزایش 73 درصدی بودجه شهرداری زاهدان
شهردار زاهدان گفت: در شش ماهه نخست امسال بودجه شهرداری زاهدان به 31 میلیارد و 100 میلیون تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش بسیار خوبی داشته است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
افزایش 73 درصدی بودجه شهرداری زاهدان
 
به گزارش زاهدانه ، سید مسلم‌الحسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرداری زاهدان اظهار داشت: بودجه شهرداری زاهدان در سال 93 با افزایش رو به رو بوده و استراتژی داشته است.

وی گفت: حدود 20 درصد هزینه های غیر ضروری را در شهرداری زاهدان کاهش داده‌ایم و ساختار اداری شهرداری زاهدان اصلاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه نابه‌سامانی‌هایی که در سطح شهر زاهدان وجود دارد سیمای شهری را نا مطلوب کرده است گفت: شکاف بین پهنه شمالی و جنوبی زاهدان و مهار توسعه بی رویه دو موضوعی که باید در شهرداری زاهدان به آن توجه ویژه شود.

حسینی گفت: مشکلات شهری شهری نتیجه اقدامات غیر اصولی است و الگوی توسعه شهر زاهدان الگوی سطحی است که باید تغییر پیدا کند.

شهردار زاهدان بر توسعه نهادهای مردمی تاکید کرد و گفت: شهرداری زاهدان با فعال کردن بخشی با عنوان مشارکت‌های مردمی طوری برنامه‌ریزی کرده تا در تمامی سطوح با اقشار مختلف جامعه از جمله نخبگان، دانشجویان و مدارس در ارتباط باشد.

وی به تشکیل شورای توسعه محلات اشاره کرد و گفت: باید در هر محله یک شورای توسعه داشته باشیم و در سال آینده نیز ناحیه محوری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شهردار زاهدان به سرانه در‌آمدی شهرداری زاهدان اشاره کرد و گفت: سرانه درآمدی شهرداری 60 میلیارد تومان است که صرف امور جاری می‌شود و در واقع نمی‌توانیم با این میزان درآمد شهر را اداره کنیم در این راستا طرح انسداد نیروی انسانی غیر‌کیفی در شهرداری اجرا شد و روند افزایش نیرو در شهرداری کاهش داشته است.

وی به انتقال نمایشگاه‌های فروش خودرو از هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: وجود نمایشگاه‌های فروش خودرو در خیابان شریعتی شمالی به یکی از معضلات بزرگ برای ساکنان در این خیابان تبدیل شده است که حل این مشکل نیاز به یک برنامه‌ای بلند مدت دارد.

حسینی ادامه داد: در راستای رفع مشکلات موجود در این زمینه مقرر شد تا در 2 فاز نسبت به مرتفع کردن این مشکلات اقدام شود به نحوی که در فاز اول که به صورت موقت است و نسبت به ساماندهی نمایشگاه داران در بازارچه ابریشم واقع در خیابان آزادی شمالی اقدام شود و بعد از آن با شناسایی محلی مناسب ، پروژه ی انتقال دائمی آنها اجرا خواهد شد.

شهردار زاهدان به بافت‌های فرسوده شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: حدود 20 درصد از مساحت 8 هزار هکتاری شهر زاهدان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد‌.

وی از بازسازی حدود 20 پارک در زاهدان خبر داد و گفت: طی 10 ماه اخیر حدود 20 پارک محله‌ای، میدان و فضای شهری در زاهدان بازسازی شده است.

حسینی تاکید کرد: افزایش و ارتقای کیفی فضای سبز در برنامه ما قرار دارد و به افزایش کمی فضای سبز نمی‌اندیشیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس