کد مطلب: 39750
 
نرم افزار روضه اول محرم، مسلم بن عقیل + دانلود
اول محرم متعلق به مسلم بن عقیل علیه السلام است و شهادت این عزیزان مورد توجه قرار می‌گیرد. دریچه هم به این مناسبت نرم افزار ویژه‌ی این روز را برای شما کاربران قرار داده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۲
 
مسلم بن عقیل، مردی خردمند، آگاه، شجاع و جوان مرد بود. فضیلت های اخلاقی او از همه جنبه های زندگی اش آشکار است. او به راستی خون امیرمؤمنان علی علیه السلام و حمزه و جعفر و حسین علیه السلام را در رگ های خویش داشت. مسلم و خاندان او از صدر اسلام، در تمامی حوادث در کنار عترت پیامبر، بودند. عنایت ویژه خاندان وحی و نبوّت به این جوان هاشمی، بی دلیل نیست و این، برگرفته از مقام والای او در نظر پیامبر و اهل بیت پاک اوست، به گونه ای که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله سال ها پیش از تولد مسلم بن عقیل، او را ستود و به حضرت علی علیه السلام فرمود: «فرزند عقیل در راه دوستی فرزند تو به شهادت می رسد و مؤمنان بر او می گریند و فرشتگان مقرّب الهی بر او درود می فرستند».

حضرت مسلم

اگر بخواهيم شخصيت مسلم بن عقيل را واکاوي کنيم، بايد او را در رديف شخصيت‌هاي ديني بزرگ اسلام و بالاتر از آن‌ها محسوب کرد، چرا که مسلم بن عقيل نماينده خاص امام معصوم بوده‌اند، هم در زمان امير المومنين مورد توجه خاص حضرت بود و هم در دوران امام حسن مجتبي يار و کمک کار ايشان بودند و از ياران با وفا و بر جسته آن حضرت به شمار مي‌رفتند. و پس از شهادت امام حسن عليه‌السلام همراه امام حسين عليه‌السلام رهسپار مکه شد. و به عنوان نائب خاص و وکيل امام به کوفه اعزام شد و امام اين اعتماد خاص را به ايشان داشت که او را به عنوان سفير و کارشناس امور سياسي و نظامي به کوفه فرستادند.

حضرت مسلم

ضمن تسليت شهادت سفير امام حسين‌(عليه السلام) حضرت مسلم بن عقيل، به همه شیعیان. از آنجایی که روز اول محرم را به آن سفیر عشق مسلم بن عقل منصوب کرده اند، باشگاه خبرنگاران هم بخاطر این روز گرانقدر نرم افزاری را برای شما کاربران تهیه دیده است با عنوان روضیه اول محرم، روضه مسلم که نرم افزار شامل 3 بخش می باشد. بخش اول روضه، بخش دوم معرفت، بخش سوم نقش غم می باشد. بخش روضه شامل چهار روضه از حاج منصور ارضی،حاج حسن خلج،حاج محمود کریمی و حاج مهدی سلحشور در غم شهید منصوب به روز اول محرم،حضرت مسلم بن عقیل (ع) است.

 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 18.78 مگابایت
 • نسخه: 1.0.0
 • اجرا در: اندروید 2.3 به بالا
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز:
Share/Save/Bookmark