کد مطلب: 37014
 
داعش تهدیدی مستقیم و مرگبار برای انگلیس است
نخست وزیر انگلیس در مقاله ای در روزنامه ساندی تلگراف نوشت:داعش تهدیدی مستقیم و مرگبار برای انگلیس است و می توان برای مقابله با این تهدید مشترک با کشورهای همسایه عراق از جمله ایران هم همکاری کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
داعش تهدیدی مستقیم و مرگبار برای انگلیس است
 
به گزارش زاهدانه ، "دیوید کامرون" در این مقاله نوشت: ثبات،امنیت و آرامش فکری در حالی  فراهم می شود که  احساس کنیم می توانیم به شغلی مناسب برای فراهم کردن مایحتاج خانواده مان در کشوری که احساس می کنیم آینده ای خوبی پیش رو دارد و با مردمش منصفانه رفتار می شود ،برسیم. به طور خلاصه آنچه که  مردم انگلیس می خواهند و آنچه دولت من به دنبال آن است در وهله اول همانا آبادانی ،اقتصاد ،امنیت و آینده انگلیس است.پس از یک دوره رکود عمیق و آسیب زننده اقتصادی و حضور بلند مدت در جنگ های عراق و افغانستان بسیاری از مردم به من درباره فجایعی که در صفحات تلویزیونی خود می بینند،صحبت می کنند.آنها به من می گویند که اجازه بدهید که کمک هایی بشردوستانه داشته باشیم اما وارد این درگیریها نشویم.

وی ادامه داد: من موافقم که ما باید از اعزام نیروهای نظامی برای جنگ حذر کنیم اما لازم است که بدانیم که یک آینده روشن تر که مشتاق آن هستیم به برنامه ای بلندمدت برای امنیت و همچنین اقتصاد نیازمند است.امنیت واقعی تنها زمانی حاصل خواهد آمد که ما از تمامی منابع،دیپلماسی و قدرت نظامی خود برای ایجاد جهانی باثبات تر استفاده کنیم.امروز زمانه ای است که تمامی ملت ها به طور مستقیم با هم وابسته اند.ما نمی توانیم چشمهایمان را ببندیم و تصور کنیم که هزینه ای برای هدفی که می خواهیم به آن برسیم، نیست.

کامرون ادامه داد: ایجاد یک خلافت افراطی در قلب عراق و گسترش آن به سوریه نمی تواند مشکلی کیلومتر ها دورتر از وطن ما  دور باشد.این  مشکلی نیست که بتوان آن را  تنها ناشی از جنگ های ده سال اخیر دانست.این نگرانی حال حاضر ما است.اگر ما در برابر ریشه این حرکت تروریستی خطرناک و منحصر بفرد عمل نکنیم آنگاه این حرکت خطرناک روز به روز قدرتمندتر می شود تا اینکه بتواند ما را در خیابانهای انگلیس هدف قرار دهد و تهدید کند.ما در حال حاضر می دانیم که این گروه اهداف مرگباری را دنبال می کند.اولویت نخست ما البته حل بحران انسانی وخیم در عراق است. شهروندان انگلیسی زندگی خود را در خطر قرار دادند تا هشتاد تُن اقلام ضروری به ایزدی های به دام افتاده در کوهستان سنجار برسد. انگلیس تا کنون سیزده میلیون پوندبرای پشتیبانی اقدامات امدادی اختصاص داده است.ما همچنین در برنامه نجات بین المللی شرکت کرده ایم و برای پاسخگویی به چالشهای اطراف شهر دهوک که 450 هزار نفر آواره در اطراف آن مستقر هستند،آماده ایم.
 
Share/Save/Bookmark