کد مطلب: 44007
 
پرسپولیس قهرمان جام آزادگان شد
امروز سه شنبه هفتم بهمن 1393 هجری شمسی برابر با ششم ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 27 ژانویه 2015 میلادی است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
پرسپولیس قهرمان جام آزادگان شد
 
به گزارش زاهدانه ، 168سال پیش در چنین روزی پهلوان ابراهیم یزدی معروف به یزدی بزرگ در شهرستان یزد متولد شد. او در دوازده سالگی ورزش کردن را آغاز کرد و پس از 8 سال در ورزش کشتی چنان ترقی کرد که توانست‌ پهلوانانی مانند حاج حسن صداقت، حاج رضا قلی و حسین گلزار را مغلوب کند وزن بدن پهلوان ابراهیم یزدی 183 کیلو گرم بود او در 85 سالگی فوت کرد و صحن چلچراغ حضرت معصومه شهرستان یزد به خاک سپرده شد.
 
82 سال پیش در چنین روزی پاریو قهرمان پرتاب وزنه جهان و المپیک در شهر کالیفرنیا آمریکا متولد شد. او در پرتاب وزنه روش جدیدی را ابداع کرد و با همین روش در 20 سالگی قهرمان المپیک شد او در سال 1956 در المپیک ملبورن نیز به مدال طلا دست یافت اما در المپیک رم مدال نقره گرفت.
 
52 سال پیش در چنین روزی مسابقه کشتی تشویقی وزن سوم به همت فدراسیون کشتی ایران برگزار شد در نتیجه ابراهیم سیف پور، عبداله موحد، فیاض، حیدری، کاشانی و ظفربخشیان به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
38 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در دور رفت مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 1978 آرژانتین در منطقه آسیا مقابل تیم ملی فوتبال سوریه 1 بر صفر پیروز شد این دیدار در ورزشگاه عباسین‌ شهر دمشق در حضور 22 هزار تماشاگر برگزار شد و علی پروین در نیمه اول تک گل مسابقه را زد.
 
30 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های جام جواهر لعل نهرو در هند دو بر صفر مقابل تیم شوروی شکست خود و بدین ترتیب تیم ایران از دور رقابت‌ها حذف شد این دیدار در ورزشگاه مهاراجه و در حضور 70 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
29 سال پیش در چنین روزی دیدار رفت برای کسب سوم مسابقات فوتبال سراسری قدس بین 2 تیم مازندران و خوزستان در حضور 16 هزار تماشاگر در اهواز برگزار شد. در این مسابقه تیم مازندران با تک گل دقیقه 23 رامین میرزائیان تیم خوزستنا را شکست داد. پیروز جغداپور دروازه بان مازندران بهترین بازیکن زمین بود که تمام حملات خوزستان را بی اثر کرد.
 
25 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی آزاد ایران در بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تفلیس دررده بندی حقیقی یک مدال نقره و در رده بندی مجازی این رقابت‌ها سه مدال نقره به دست آورد و پس از شوروی و آمریکا درمکان سوم قرار گرفت. اویس ملاح در 52 کیلوگرم موفق به کسب دیگر مدال نقره شد، سیاوش نوری و علی اکبر نژاد در رده بندی مجازی هر کدام یک مدال نقره گرفتند.
 
24 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی والیبال باشگاه‌های تهران جام آزادگان با قهرمانی تیم والیبال باشگاه پر سپولیس پایان یافت. تیم های بنیاد شهید و بانک ملی به ترتیب دوم و سوم شدند. در آخرین روز این پیکارها در سالن ورزشی هفتم تیر پرسپولیس 3 بر صفر بانک ملی را شکست داد و بنیاد شهید سه بر صفر بانک کشاورزی را برد.
 
در سالن 1980 در چنین روزی مرادسفی ستاره اسبق تنیس روسیه در شهر مسکو متولد شد. وی که در سال 1997 وارد عرصه حرفه‌ای تنیس شد ورزشکاری راست دست و توانایی زدن بک هند با هر 2 دست بود. سفی که در ماه نوامبر 2000 در صدر رده بندی تنیس بازان حرفه‌ای جهان قرار گرفت درهمان سال مسابقات آزاد آمریکا را فتح کرد. وی که در سال 2005 در رقابت‌های آزاد استرالیا هم قهرمان شد در ماه نوامبر 2009 از عرصه حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد.
 
در سال 1373 در چنین روزی دیدار برگشت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران جام آزادگان برگزار شد. در این بازی که به سبب مسائل انضباطی در بندر عباس و به قضاوت مهدی اخوان انجام شد 2 تیم به تساوی بدون گل رسیدند. با توجه به برد 3 بر صفر استقلال در بازی رفت این تیم به مسابقه نهایی راه یافت.
 
در سال 1974 در چنین روزی رقابت‌های بین المللی بدمینتون گرامیداشت دهه مبارک فجر با برتری مطلق ورزشکاران چین در شیراز به پایان رسید.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark