کد مطلب: 50226
 
از علی اکبرهای خمینی تا علی اکبرهای سیدعلی ؛
دلدادگانی که پا در صراط سبز عشق نهادند/ برای اعزام به سوریه التماس کرد
روزگاری علی اکبرهای امام خمینی(ره) کشور را از گزند دشمنان نجات دادند و امروز علی اکبرهای سیدعلی با حضور انقلابی خود در جبهه های مقاومت و اقتصاد مقاومتی در این مسیر گام نهاده اند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۹
 
به گزارش زاهدانه، حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین(ع) است که در یازدهم شعبان سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، ایشان جوانی برومند، دلیر، زیبا و بسیار شبیه به نبی مکرم اسلام(ص) بود که امام حسین(ع) در وصف ایشان فرمودند: «هرگاه مشتاق دیدار پیامبر(ص) می شدیم به چهره او می نگریستیم»، آری این جوان رشید که دلاورمردی ها و شجاعتش در کربلا بر کسی پوشیده نیست،، نخستین شهید عاشورا از بنی هاشم نام گرفت. از این رو در راستای الگوگیری جوانان از شخصیت والای حضرت علی اکبر(ع) این روز را به نام روز جوان نامگذاری کرده اند.
از آنجایی که تاریخ، صحنه رویارویی حق و باطل است و هر روز عاشورایی در گوشه‌ای از زمین تکرار می‌شود؛ روزی در کربلا، روزی در فلسطین، روزگاری در بوسنی و ایران و امروز در عراق و سوریه و یمن این امر به وقع پیوسته است که باید گفت در تمامی وقایع تاریخی جوانانی دلاور و برومند بودند که در جبهه های مقاومت به دفاع از حق پرداخته و در آخر سرافراز میدان نبرد شدند.
اگر دفتر تاریخ را ورق بزنیم در سال 1343 زمانی که امام خمینی(ره) در آغاز نهضت خود و در زمان تبعید بود، گفتند: سربازان ما در گهواره اند، و این گونه شده که سربازان امام راحل 15 سال بعد با بصیرت سیاسی خود و با بهره گیری از آموزه های دینی و رهنمودهای امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی علی اکبرگونه وارد عرصه شده و سبب ساز پیروزی انقلاب اسلامی بهمن ماه 57 شدند.
چندی نگذشت که سربازان بنیانگذار انقلاب اسلامی که روزی در گهواره بودند، یعنی همان علی اصغرهای خمینی این بار در هشت سال دفاع مقدس به عنوان علی اکبرهای خمینی جانانه با از خودگذشتگی، ایثار، شجاعت و شهادت و شهادت طلبی اجازه ندادند یک وجب از خاک این سرزمین در دستان نامحرمان بیافتد.
سالها گذشت و جوانان رشید ایران اسلامی ساخته تفکر اسلامی، انقلابی بودند که به وصیت امام راحلشان به دنبال راهکارهایی برای خروج از وابستگی به شرق و غرب رفتند و می روند، جوانان توانمند، با استعداد، باهوش و زکاوتی که گاه در عرصه های اقتصادی، گاه در عرصه های علمی همچون، هوا ـ فضا، موشکی، تجهیزات دفاعی، انرزی هسته ای، سلول های بنیادین و گاه در عرصه های اجتماعی و سیاسی یکی پس از دیگری وارد میدان شدند و حتی در راه دفاع از ارزش های والای اسلامی و انقلابی نظام و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.
بگونه ای که این روزها علی اکبرهای سیدعلی با حضور انقلابی خود در جبهه های مقاومت و اقتصاد مقاومتی به دفاع از اسلام ناب محمدی پرداخته و به ترویج و اشاعه فرهنگی اسلامی ـ انقلابی و صدور آن به دیگر کشورهای مسلمان و حتی جهان دست زده اند.
در ادامه باید بیان کرد که سیستان و بلوچستان شاید تنها استانی باشد که پس از ۸ سال دفاع مقدس هرگز از حال و هوای شهادت دور نبوده و کمتر ماهی ست که ترنم یاد امام و شهدا فضای آن را اشکباران نکند . مردم استان شیعه و سنی به واسطه روحیه سلحشوری دینی چه در مصاف با اشرار و چه در بیرون از مرزها شهید داده اند و دلهای مردم عاشقانه پذیرای تابوت هایی است که به آنها افتخار می کنند. از اینرو به مناسبت روز جوان خبرنگار زاهدانه برآن شد تا گزارشی از جوان ترین شهید مدافع اسلام در زاهدان تهیه کند؛ شهیدی که شاید تنها20 سالی از بهار عمرشان گذشته است اما برای دفاع از اسلام تا پای جان پیش رفت و در جبهه حق علیه باطل درس مقاومت و ایستادگی را آموخت.
حسینعلی کیانی جوانی که 20سال بیشتر نداشت اما به عشق اهل بیت و دفاع از اسلام ناب محمدی بار سفر بست و راهی سرزمین دمشق شد، هنوز چند روزی از شروع سفرش نگذشته بود که در حین مبارزه با تفکیری ها برای راهی که با عشق در آن قدم گذاشته بود جام شهادت را سرکشید و بال در بال ملائک گشود.
«عباس کیانی» پدر شهید مدافع اسلام در گفت وگو با خبرنگارما با اشاره به علاقه شهید به نظام و انقلاب اظهارداشت: حسینعلی باعث افتخار من بود زیرا قدم در راهی گذاشت که برای دفاع از اسلام و قرآن بود وحالا هم اگر دیگر فرزندانم قصد رفتن کنند من هرگز مانع آنها نمی شوم.
این پدر داغ دیده که صبر عجیبی دارد در توصیف ویژگی های اخلاقی فرزند شهیدش گفت: مهربانی، صبوری و جدیت در گفتار از خصوصیات بارز فرزندم بود و همین جدیت بودکه بر خواسته اش استواری کرد و به عشق خدا و اهل بیت پا در این راه گذاشت و جان داد.
وی افزود: حسینعلی عاشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بود و از این حیث به معنویت، اخلاق، انسانیت، تلاوت قرآن و نماز اهمیت زیادی می‌داد.
کیانی در پایان بیان داشت: آخرین خاطره ای که از فرزندم برایم نقل شد این بوده که در زمان اعزام 3 نفر جامانده که حسینعلی یکی از آن ها بود؛ آن دو نفر نیز وقتی دیدند جا مانده اند با ساکهایشان برگشتند اما حسینعلی با التماس و گریه از مسئولش میخواست که او را با خود ببرند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark