کد مطلب: 33434
 
ایران مرکز دینی و فقه و فقاهت است
استاندار سیستان و بلوچستان از ایران به عنوان مرکز دینی و فقه و فقاهت یاد کرد و افزود ملت‌های منطقه خصوصا پاکستان و افغانستان بسیار متاثر از افکار ملت ایران است چرا که ایران مرکز دینی و فقه و فقاهت است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
استاندار زاهدان
 
استاندار زاهدان

به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی در بازدید از سازمان اسناد و کتابخانههای ملی استان از آثار به جای مانده از مرحوم دکتر ایرج افشار و استاد پرواز بازدید کرد و گفت: آثار به جای مانده از مرحوم پرواز و ایرج افشار همچون چشمه زلالی است که بر افکار دیگران جاریست، چراکه آثار گذشتگان خزانه ای از افکار درخشان گذشته و چراغ راه آیندگان است.

وی ادامه داد: اینجا حافظه‌ای تاریخی است و آنانی که به غواصی می‌اندیشند و احساس نیاز می‌کنند همیشه به این واقف هستند که هر چه به پیش می‌روند یافته‌های بیشتری را کشف می‌کنند.

اوسط هاشمی با بیان اینکه اهل اندیشه از فکر بزرگ هم برخودار هستند تصریح کرد: اهل اندیشه و هنر از افکار بلندی برخوردارند که میتوانند قابلیت ایجاد کنند و نام خود را به زیبایی در این گنجینه حک کنند و ما امروز نیازمند این نوع نگاه هستیم و امسال اگر سال فرهنگ نامگذاری شده است؛ یعنی برگشت به آن فرهنگی که اخلاق در آن نورافشانی می‌کند و معرفت انسان‌ها در آن موج می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: نباید در مسیر قلم مانع ایجاد کرد و باید نشر در مسیر درست خودش روان و جاری شود، چراکه بستر این تراوش و افکار، افکار انسانی است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبر نگاران