کد مطلب: 62217
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خبر داد:
ثبت نام ۱۰۰ درصدی خانوار‌های منطقه زاهدان در طرح توزیع الکترونیکی گازمایع
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: ۱۰۰درصد خانوار‌های مصرف‌کننده گازمایع در منطقه زاهدان در سامانه سدف ثبت نام شده‌اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، قربانعلی مردانی بیان کرد: در منطقه زاهدان ۴۸۸ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید و گازمایع وجود دارد که بطور کامل در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به الزام قانونی و مصوبه دولت در خصوص توزیع گازمایع صرفاً به شیوه الکترونیکی از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار، تاکنون تمامی خانوار‌های منطقه زاهدان در سامانه سدف ثبت نام کرده‌اند و در مدت ۲۰ روز (از ابتدای امسال تاکنون) ۷۸هزار تراکنش بانکی توزیع سیلندر گازمایع به ثبت رسیده است که این میزان تراکنش درصد بالایی نسبت به قبل می‌باشد.

مدیر منطقه زاهدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه و گسترش توزیع الکترونیکی گازمایع گفت: با تلاش‌های انجام شده و همکاری استانداری، ادارات و شرکت‌های موزع گازمایع، تاکنون ۲۶درصد توزیع گازمایع در سطح منطقه به روش الکترونیکی انجام شده که این درصد از ۱۵ تا ۱۰۰درصد بین تأسیسات گازمایع نواحی تحت پوشش، متغیر بوده و بیشترین درصد آن در ناحیه زابل به ثبت رسیده است.

مردانی تصریح کرد: قانون توزیع الکترونیکی گازمایع در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده، شفاف‌سازی مصرف‌کنندگان، شفاف‌سازی نرخ، تسهیل در توزیع گازمایع، مدیریت مصرف، رفاه مردم و جلوگیری از عرضه خارج شبکه تدوین شده است و اجرای کامل آن در استان می‌تواند وضعیت بسیار مطلوبی در زمینه تأمین و توزیع سوخت موردنیاز مصرف‌کننده واقعی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه از این پس طبق قانون، توزیع گازمایع صرفاً از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار که در سامانه سدف ثبت شده است امکان‌پذیر است، از خانوار‌های مصرف‌کننده درخواست کرد تا هنگام دریافت سیلندر گازمایع کارت بانکی دارای موجودی ریالی و کارت ملی سرپرست خانوار را همراه داشته باشند تا خدمات‌رسانی بدون معطلی انجام شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark