کد مطلب: 34579
 
هفته ششم لیگ جهانی والیبال؛
ایران از لهستان مجوز صعود می‌گیرد / مصاف روسیه و آمریکا
تيم ايران پيش از اين در دو بازي هفته دوم 0 - 3 مغلوب ايتاليا و در هفته سوم 2 - 3 مغلوب برزيل شد و 3 - 0 برزيل را شکست داد و در هفته چهارم 3 - 2 از سد برزيل گذشت و در نهایت 3- 2 مغلوب این تیم شد.تيم ايران در بازي هاي هفته پنجم خود نيز 3 - 0 و 3 - 1 ايتاليا را در تهران شکست داد.
تاریخ انتشار : جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
به گزارش زاهدانه ، برنامه هفته ششم اين رقابت ها که با دومين حضور تيم ايران در ليگ جهاني برگزار مي شود به شرح زير است :
** دسته اول :
* گروه يک - دور برگشت :
* جمعه 6 تير :
ايران - لهستان (ساعت 21 - سالن 12 هزار نفري آزادي)
* يکشنبه 7 تير :
ايران - لهستان (ساعت 21 - سالن 12 هزار نفري آزادي)
تيم ايران پيش از اين در دو بازي هفته دوم 0 - 3 مغلوب ايتاليا و در هفته سوم 2 - 3 مغلوب برزيل شد و 3 - 0 برزيل را شکست داد و در هفته چهارم 3 - 2 از سد برزيل گذشت  و در نهایت 3- 2 مغلوب این تیم شد.تيم ايران در بازي هاي هفته پنجم خود نيز 3 - 0 و 3 - 1 ايتاليا را در تهران شکست داد.
در گروه يک تيم ايتاليا با 19 امتياز در صدر گروه باقي ماند و تيم هاي ايران با 13 ، لهستان و برزيل با 11 امتياز دوم تا چهارم هستند.
* گروه دو - دور برگشت :
* جمعه 6 تير:
روسيه - آمريکا
صربستان - بلغارستان
* شنبه 7 تير :
روسيه - آمريکا
* يکشنبه 8 تير :
صربستان - بلغارستان
در گروه دو تيم هاي آمريکا با 19 و روسيه با 14 امتياز اول و دوم هستند و صربستان با 11 و بلغارستان با 4 امتياز در رده هاي سوم و چهارم قرار گرفتند.
از دسته اول دو تيم برتر از گروه هاي دو گانه به همراه ايتاليا (ميزبان مرحله نهايي) به دور نهايي دسته اول صعود مي کنند.در صورتي که تيم ايتاليا در گروه يک در رده هاي اول و دوم قرار گيرد ، تيم سوم گروه يک مجوز صعود دريافت خواهد کرد.
 

* دسته دوم - دور برگشت :
* گروه 3 :
* جمعه 6 تير :
استراليا - بلژيک
فنلاند - کانادا
* شنبه 7 تير :
استراليا - بلژيک
فنلاند - کانادا
در اين گروه تيم هاي بلژيک با 17 و کانادا با 14 امتياز اول و دوم هستند و فنلاند با 9 و استراليا با 8 امتياز در رده هاي سوم و چهارم قرار دارند.
* گروه 4 - دور برگشت :
* جمعه 6 تير :
فرانسه - آرژانتين
* شنبه 7 تير :
ژاپن - آلمان

* يکشنبه 8 تير :
ژاپن - آلمان
فرانسه - آرژانتين
در اين گروه تيم هاي فرانسه با 26 و آرژانتين با 23 امتياز اول و دوم هستند و تيم هاي آلمان با 10 و ژاپن با يک امتياز در رده هاي سوم و چهارم قرار دارند.هدايت تيم آرژانتين را خوليو ولاسکو سرمربي سابق تيم ايران بر عهده دارد.
* گروه 5 - دور برگشت :
* جمعه 6 تير‌ :
چک - پرتغال
* شنبه 7 تير :
کره جنوبي - هلند
چک - پرتغال
* يکشنبه 8 تير :
کره جنوبي - هلند
- در گروه 5 تيم پرتغال با 15 امتياز به صدر جدول بازگشت و تيم هاي هلند با 14 ، چک با 10 و کره جنوبي با 9 امتياز دوم تا چهارم هستند.
مرحله فينال گروه دو در استراليا برگزار خواهد شد و تيم هاي برتر 3 گروه نيز در آن حضور پيدا مي کنند.تيم برتر دسته دوم به مرحله فينال ليگ جهاني راه خواهد يافت.
---
** دسته سوم - مرحله فينال در شهر بورسا ترکيه :
* شنبه 7 تير :
کوبا - چين
ترکيه - اسلواکي
در اين دسته تيم هاي مکزيک ، تونس ، اسپانيا و پورتوريکو در دور گروهي حذف شدند.
برنامه ادامه ديدارهاي تيم ايران با زمان محلي در مرحله گروهي به شرح زير است :

* دور برگشت :
- هفتم هفتم - جمعه 13 تير : لهستان - ايران (ساعت 20:15)
- هفته هفتم - شنبه 14 تير : لهستان - ايران (ساعت 20:15)

مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال 2014 چهارشنبه 25 تير با حضور 6 تيم در سالن نلسون ماندلاي شهر فلورانس ايتاليا آغاز خواهد شد.
در مرحله نهايي علاوه بر ايتاليا ، تيم هاي اول و دوم گروه هاي يک و دوم و تيم برتر دسته دوم شرکت مي کنند.در اين مرحله تيم ها به دو گروه 3 تيمي تقسيم بندي مي شوند و دو تيم برتر به نيمه نهايي (مرحله فاينال فور) راه خواهند يافت.
تيم قهرمان ليگ جهاني واليبال يکشنبه 29 تير معرفي خواهد شد.
در ليگ جهاني واليبال تيم برزيل با 9 قهرماني ، 4 نايب قهرماني و 4 سومي رکورد دار است و تيم هاي ايتاليا با 8 قهرماني ، 3 نايب قهرماني و 3 سومي در رده دوم و روسيه - قهرمان دوره قبل - (با احتساب نتايج تيم شوروي سابق) با 3 قهرماني ، 5 نايب قهرماني و 7 سومي در رده سوم قرار دارند.
تيم ايران در تنها حضور قبلي خود در سال 2013 با 5 برد و 5 باخت در ميان 18 تيم حاضر نهم شد.

Share/Save/Bookmark