کد مطلب: 53164
 
توصیه های مهم تغذیه ای در شب یلدا؛
بیماران کلیوی هندوانه کمتری میل کنند/ مغزهای بی نمک جایگزین آجیل شور شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تاکید بر اینکه بيماران كليوی باید كمتر از هندوانه استفاده و مراقب مقدار مصرف مايعات باشند، گفت: در شب یلدا ميوه های تازه و مغزهای بینمک مانند پسته، بادام، فندق وغیره را جایگزین انواع شيرينی ها وآجيل شور کنید.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۸
 
به گزارش زاهدانه، دکتر مهدی طباطبایی با اشاره به اینکه ميهمان نوازی از ويژگيهای اصيل ايرانيان به ویژه در شب یلدا است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تنقلات و خوراکی های شب یلدا حاوی مقادیر زیادی کالری است می طلبد مردم نکات تغذیه ای را رعایت کنند.
وی گفت: در چنین شبی که مردم به میهمانی های دورهمی دعوت می شوند باید ميوه های تازه و مغزهای بی نمک مانند پسته، بادام، فندق، بادام زمينی و ساير مغزهای غير شور جایگزین انواع شيرينی ها، آجيل شور و تنقلات فاقد ارزش تغذيه ای شوند.
این مسئول ضمن تاکید بر اینکه بيماران كليوی باید كمتر از هندوانه استفاده و مراقب مقدار مصرف مايعات باشند، افزود: بيماران كليوی و ديابتی باید از قندهای ساده، انواع مغزها و شيرينی ها به مقدار تجويز شده در برنامه غذایی استفاده كنند و افرادی که دارای تری گلیسرید خون بالا هستند نیز از مصرف مغزهای چرب مانند پسته، بادام و گردو خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایان با بیان اینکه مصرف میوه باعث براورده شدن نیازهای بدن به مواد معدنی و ویتامین های مختلف می شود، تصریح کرد: میوه هایی مانند انار و هندوانه سرشار از ویتامین C بوده و برای بدن نیز مفید است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark