کد مطلب: 48430
 
گزارش زاهدانه از بازار داغ داروهای تقلبی در سیستان وبلوچستان؛
داروهای قاچاق تهدید کننده سلامت است/ شهروندان داروی مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه به تازگی انواع بدل و تقلبی داروهای ایرانی از قبیل آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین در کشورهای همسایه تولید و توسط قاچاقچیان وارد بازار داروی استان شده است، گفت: شهروندان قرص مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
 
به گزارش زاهدانه، مدتی است که ديگر گوش هايمان از شنيدن برخی از تقلبات موجود در بازار سلامت، پر شده است. تقلب هايی مانند روغن پالم در برخی از لبنيات، آب های غيراستاندار موجود در برخی بطری های آب معدنی، وجود مواد نگهدارنده غيرمجاز در برخی شيرهای پاکتی و امثال اين موارد که هر روز رعب وهراسی در بسياری از شهروندان ايجاد می کند.
اما این روزها که در آستانه فصل زمستان قرار داریم در سیستان وبلوچستان خبر از شیوع بیماری آنفولانزا نه تنها باعث نگرانی مردم بلکه باعث رونق گرفتن کسب و کار دلالان دارویی در گوشه کنار خیابان های شهر هم شده است.
داروهایی که معلوم نیست از کجا وارد شده اند و تاریخ تولیدشان به چه زمانی بر می گردد و در این بین دلالان دارو فقط با هدف سودآوری اقدام به فروش انواع قرص های مسکن، آرام بخش، سرماخوردگی و غیره می کنند زیرا به خطر افتادن سلامت جان شهروندان برایشان حائز اهمیت نبوده که این مهم می طلبد شهروندان نیز هوشیار و آگاه باشند و اقدام به خرید قرص از این افراد سودجو نکنند.
از آنجایی که مقوله بهداشت و درمان یکی از ابتدایی ترین و در عین حال ضروری ترین مسائلی است که بشر به طور مداوم با آن سروکار دارد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: این داروها که توسط دست فروشان و یا در مکانهایی خارج از داروخانه ها به مردم عرضه می شوند با داشتن بسته بندی های زیبا و ظاهری شکیل، حاوی مواد بی کیفیت و نامرغوب هستند و در بعضی موارد حتی دارای مواد سمی و خطرناک نیز می باشند.
دکتر علیرضا مبارکی گفت: به تازگی انواع بدل و تقلبی داروهای ایرانی از قبیل آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین در کشورهای همسایه تولید و توسط قاچاقچیان وارد بازار داروی استان شده است که شهروندان باید هوشیار باشند واز دلالان دارویی قرص مورد نیاز خود را تهیه نکنند.
وی با اشاره به اینکه داروهای تقلبی حتی با قیمتی کمتر از قیمت رسمی داروخانه ها عرضه می شود به شهروندان توصیه کرد تا داروی مورد نیاز خود را حتما از داروخانه ها تهیه کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark