کد مطلب: 29918
 
برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد
برگزاری بیست و پنجمین همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین‌بار بیست و پنجمین همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی 12 بهمن ماه امسال در زاهدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۱
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی
 
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش زاهدانه ،آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: بیست و پنجمین همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور نخبگان و اندیشمندان فرقه‌های مذهبی به نمایندگی از هشت استان کشور برای نخستین‌بار در زاهدان از 12 بهمن ماه به مدت سه روز در زاهدان برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این همایش امسال با تشکیل سه کمیسیون بانوان، فقهی و سیاسی آغاز به کار خواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری بحث‎های اجتماعی و مذهبی در این همایش با حضور نخبگان و اندیشمندان اسلامی موجب بر طرف شدن بسیاری زیادی از اختلافات و اشتباهات دینی و مذهبی خواهد شد.

وی گفت: تشکیل کمیسیون ویژه بانوان به عنوان رویکردی جدید همایش امسال را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت کرده حضور سرکار خانم مجتهدی صفاتی از قم به عنوان صاحب نظر و اندیشمند  مسئول کمیسیون بانوان هستند.

سلیمانی اذعان داشت: کالبد شکافی اندیشه‎های خروجی بر حکومت اسلامی و پالایش این تفکرها، بررسی امر به معروف و نهی از منکر در مورد حاکم جامعه اسلامی از جمله موضوعاتی که بیشتر در کمیسیون‎های این همایش به آن رسیدگی خواهد شد.

امام جمعه زاهدان متذکر شد: تاکنون 154مقاله به با ترکیب حوزوی و دانشگاهی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 127 مقاله مورد تایید قرار گرفته که در آخر از مقالات برتر تجلیل و تشکر و جمع کل مقالات تبدیل به کتابی مرجع تدوین و در اختیار تمام پژوهشکده‌های سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس