کد مطلب: 43481
 
فضای مجازی برای جوانان فرصت است
مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت : بزرگترین چالش درجامعه اسلامی این است که سیاست گذاران حرف می زنند وسیاست گذاری می کنندوجوانان ومردم فقط گوش می دهند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۴
فضای مجازی برای جوانان فرصت است
 
به گزارش زاهدانه ، محمدرضا رستمی، در نشستی که با موضوع «جوانان، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» در سالن اجتماعات فرمانداری زاهدان برگزار شد اظهارداشت: فضای مجازی یک ظرفیت ملی وجهانی برای جامعه است ودردولت فضای مجازی یک فرصت محسوب می شود مشروط براینکه ساختار آن را شناسایی و از آن استفاده نمود.

وی افزود: فضای مجازی بزرگ ترین فضا برای کسب وکاراست و همچنین اشتراک‌ گذاری نظرات، انتقادات، پیشنهادات در قالب ایجاد گروه‌های مجازی برای پیشبرد اهداف کشور، توسط جوانان گامی مؤثر و قابل تأمل است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه نقطه ضعف این است که دانش و استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های نوین در حداقل خودش است، ادامه داد: توجه به مهارت و دانش این فضا در جامعه حوزه مغفول مانده‌ای است که نیازمند آموزش و دانش بهره‌برداری درست از فضای مجازی و وسایل نوین است. چنانکه بسیاری از افراد دارای تحصیلات عالی هم به دلیل حداقلی دانش فضای مجازی، نحوه استفاده از این عرصه را نمی‌دانند.

وی باتوجه به دهه های گذشته درموردفضای مجازی ادامه داد: زمانیکه کلمه فضای مجازی درگذشته برزبان جاری می شد تفکرات مردم گرایش به سمت فیسبوک داشت وآن را، فقط به عنوان جامعه مجازی می داشتند.

وی بااشاره به حدیث پیامبراکرم(ص)که نادانی وجهل ترس رابه وجود می آورد افزود:عده ای حتی درفضای مجازی ازترسی که برخود قائل شده اند وبلاگ ویا مطلبی رامنتشرنمی کنند واین باعث مشکلات بسیاری شده است که اگراین مشکلات را از طریق این فضا بیان کنندبه سمع بسیاری ازمردم خواهد رسید و در پایان راهکاری برای آن داده خواهد شد.

دبیر کارگروه فضای مجازی وزارتخانه ورزش و جوانان تصریح کرد: دراستان سیستان وبلوچستان برنامه های سواد رسانه ای درحال اجرا می باشد که دوره های آن به زودی برگزارخواهد شد وتشکیل اینجوها را به عنوان محوراصلی قرارخواهیم داد.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark