کد مطلب: 58602
 
دمای زاهدان هشت درجه خنک می‌شود
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روند کاهش محسوس دما از فردا در زاهدان آغاز به طوریکه پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای این شهر بین هفت تا هشت درجه کاهش یابد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴
 

به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛علی ملاشاهی رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان   اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از فردا با تقویت جریانات شمالی روند کاهش هفت تا هشت درجه‌ای دمای در زاهدان و شمال استان آغاز شود به طوریکه بیشینه دمای این شهر به حدود ۳۲ تا ۳۳ درجه سلسیوس برسد.

او افزود: کاهش دما صرفا مربوط به طول روز نیست بلکه در طول شب نیز رخ می‌دهد به طوریکه انتظار می‌رود کمینه دمای زاهدان در روزهای آینده به حدود ۱۴ تا ۱۵ درجه سلسیوس برسد.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوای زاهدان به بیشاز ۴۰ درجه سلسیوس رسید و پنجمین مرکز استان گرم کشور شد.

او  افزود: دمای هوای شمال سیستان و بلوچستان نیز که چند روزی به بیش‌از ۴۵ درجه سلسیوس رسیده از فردا روند کاهش به خود می‌گیرد به طوریکه تا اواخر هفته در زابل نیز دما حدود هشت درجه کاهش می‌یابد.

ملاشاهی اظهارداشت: در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان نیز به سبب فعالیت سامانه مونسون دمای متعادل خواهیم داشت.

Share/Save/Bookmark