کد مطلب: 33150
 
افزایش کرایه تاکسی در زاهدان غیر قانونی است و با خاطیان برخورد می شود
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زاهدان گفت: تاکنون مصوبه ای مبنی بر افزایش نرخنامه تاکسی ها از طرف وزارت کشور اعلام نشده است و لذا هر گونه افزایش قیمت و یا دریافت وجه اضافی از مسافران غیرقانونی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
افزایش کرایه تاکسی در زاهدان غیر قانونی است و با خاطیان برخورد می شود
 
به گزارش زاهدانه ، سید جلال بهشتی صبح چهارشنبه در جع خبرنگاران گفت: هیچ مصوبه ای از طرف وزارت کشور و یا شورای اسلامی شهر زاهدان به منظور افزایش نرخنامه خدمات حمل و نقل درون شهری صادر نشده است و لذا نرخنامه قدیم همچنان به قوت خود باقی است  و هر گونه افزایش قیمت خودسرانه غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت توسط رانندگان تخلف محسوب شده و لذا شهروندان به منظور برخورد و یا طرح شکایت از متخلفان لازم است تا کد شناسایی تاکسی و شرح تخلف را به این سازمان اعلام و یا شکایت خود را با کارشناسان ما با شماره تماس  2445930 در میان بگذارند.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست بسیاری از رانندگان مبنی با افزایش نرخ کرایه لذا این سازمان با توجه به افزایش حامل های انرژی و سایر نهاده ها و از آنجا که در طی دو سال گذشته نرخنامه تاکسیرانی افزایش نداشته است نسبت به افزایش 25 درصد کرایه پیشنهاد داده است.

وی بیان داشت: این پیشنهاد در صورت تایید از طرف وزارت کشور و شورای اسلامی شهر زاهدان از طریق اطلاعیه و رسانه های جمعی و با نصب نرخنامه جدید در خودرو ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید و لذا تا اعلام نرخنامه جدید در صورت تخلف با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.

بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد سه هزار و 140 تاکسی در شهرستان زاهدان فعالیت دارند افزود: تعداد 700 دستگاه تاکسی فرسوده در شهرستان زاهدان وجود دارد که در نوبت برای دریافت خودروی جدید و نوسازی هستند.

وی ادامه : ثبت نام از متقاضیان جدید در حال حاضر متوقف شده است و در این راستا خودرو های فرسوده در اولویت قرار گرفته اند.

در طی روز های گذشته برخی از رانندگان خودرو های عمومی درون شهری با افزایش خودسرانه کرایه از 20 هزار ریال به 25 هزار ریال موجب اعتراض بسیاری از شهروندان شدند.
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark