کد مطلب: 58955
 
شهردار زاهدان خبر داد؛
اجرای پروژه ی شهر فعال و گسترش ورزش های همگانی در زاهدان
عبدالقادر پربار از توسعه ی ورزش همگانی در نقاط مختلف شهر با اولویت مناطق کمتربرخوردار خبر داد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۳
 
به گزارش زاهدنیوز؛ پربار شهردار زاهدان در نشست توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی در نقاط مختلف شهر زاهدان با الویت مناطق کمتربرخوردار بر گسترش ورزش همگانی و ایجاد فضاهایی برای ورزش صبحگاهی خانواده‌ها تاکید کرد و افزایش تعاملات و همکاری های فی مابین جهت گسترش فرهنگ ورزش همگانی را ضروری دانست.

وی افزود: هرچند تا کنون همکاری ها و اقدامات دوجانبه ی خوبی در راستای ارتقای سلامت جامعه انجام شده اما باید با تقویت حوزه های مرتبط و مهم میزان تاثیرگذاری این تعاملات را دوچندان کرد که امیدواریم با توجه به سرعت و جهشی که در مجموعه ی شهرداری ایجاد شده تحقق اهداف را به بهترین نحو شاهد باشیم.

 پربار خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی تاثیرگذار همواره به مقوله ی ورزش و آنچه که با سلامت شهروندان ارتباط دارد نگاهی مثبت و رو به جلو داشته و با ادامه ی این رویکرد مثبت، سعی خواهیم کرد گستره ی عملکرد را در حوزه ورزش به ویژه توسعه ورزش همگانی به منظور ایجاد شهری پویا و پرنشاط دو چندان کنیم.

وی بیان داشت: شهرداری زاهدان در این راستا به موازات انجام امور عمرانی و خدماتی گسترده در سطح شهر، وارد امور مرتبط با سلامت جامعه شده و از طریق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همکاری تنگاتنگی را تا کنون با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته است.

شهردار زاهدان در ادامه با تاکید بر اجرای پروژه ی شهر فعال گفت: اجرای این پروژه اثرات مثبتی را در کل شهر خواهد گذاشت که در این راستا شهرداری زاهدان آمادگی دارد تا با توجه به فضاهای موجود مشارکت و همکاری لازم را جهت گسترش ورزش همگانی به ویژه ورزش صبحگاهی با اولویت مناطق حاشیه ای با اداره کل ورزش و جوانان استان به عمل آورد.

پربار تصریح کرد: شهرداری زاهدان در پروژه ی شهر فعال با جدیت ورود پیدا کرده و اقدامات و تمهیدات مرتبط با این امر جهت انعقاد تفاهم نامه موصوف در حال انجام است و تا کنون در متناسب کردن فضاهای شهری جهت گسترش انجام فعالیتهای ورزشی اقدامات خوبی را انجام داده که می توان به بازسازی گیاده رو های سطح شهر جهت ایجاد مسیر پیاده روی و احداث پیست دوچرخه سواری در نقاط مختلف، نصب ستهای ورزشی در پارکها، احداث زمینهای مینی فوتبال دارای چمن مصنوعی و بهسازی و بازسازی پارکها متناسب با این امر اشاره کرد که اگر در این راه مشارکت و همکاری شهروندان را داشته باشیم قطعاً در نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سلامت در جامعه با نتایج بهتری روبرو خواهیم شد.


 ادهم کُردمدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از همکاری های صورت گرفته توسط شهرداری زاهدان گفت: حساسیت و اهمیت ورزش همگانی برای شهروندان عزیز شهرستان زاهدان موجب گردیده تا ساز و کار ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ورزش صبحگاهی با مشارکت شهرداری کلانشهر زاهدان مهیا گردد.

وی افزود: در آینده ی نزدیک با حضور مولایی رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور در کلانشهر زاهدان ضمن بازدید از زیرساخت های ورزش همگانی این شهرستان با انعقاد تفاهم نامه ای، شهرداری زاهدان به عضویت سیاست‌گذاری کلانشهرهای کشور در خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: تندرستی و ایجاد نشاط در بین خانواده‌ها و شهروندان شهرستان زاهدان با شرایط حساس کرونا جایگاه و اهمیت خاصی برای اداره کل ورزش و جوانان خواهد داشت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark