کد مطلب: 58298
 
واکسن کرونا را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهیم کرد
گروه داروسازی ملی چین وعده داده است که واکسن کرونا را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹
 
به گزارش زاهدنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین اعلام کرد احتمالا می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی نسخه اولیه واکسن کرونا را به بازار عرضه کند.

بر این اساس، گروه داروسازی ملی چین (سینوفارم) اعلام کرد واکسن کرونا که از سوی این شرکت در حال توسعه است می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی به صورت عمومی عرضه شود.

لی ژانگ ژن، مدیر شرکت سینوفارم به تلویزیون سی سی تی وی گفت: شرکت ما آخرین مرحله انسانی آزمایش واکسن کووید ۱۹ را طی ۳ ماه آینده اجرایی می‌کند. ما با موفقیت دو مرحله آزمایش پیشین را انجام دادیم و در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله سوم، می‌توانیم این واکسن را به بازار عرضه کنیم.
شرکت سینوفارم هم اینک روی دو پروژه متفاوت برای کشف واکسن ویروس کرونا فعالیت می‌کند. این شرکت پیش‌تر در ماه ژانویه اعلام کرده بود به دلیل آنکه موارد ابتلا در چین کاهش یافته است، پیدا کردن افراد جدید برای آزمایش واکسن سخت شده است به همین دلیل سینوفارم پیش‌بینی کرده بود تولید واکسن حداقل تا سال ۲۰۲۱ به طول بیانجامد. با این حال، این شرکت راه‌های جایگزینی برای این منظور پیدا کرده است.

پیش‌تر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود احتمالاً نسخه اولیه واکسن ویروس کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهد شد. این نخستین باری است که یک شرکت داروسازی در جهان وعده تولید واکسن تا پایان سال میلادی جاری را می‌دهد.

تاکنون نزدیک به ۸۶ هزار نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۴ هزار و ۶۵۳ تن جان خود را از دست داده اند. علی رغم آنکه ویروس کرونا خاستگاه چینی دارد و از شهر ووهان به جهان منتشر شده است، هم اینک شیوع این ویروس در چین تقریباً مهار شده است و ابتلای افراد جدید به کرونا بیشتر منشا خارجی دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark