کد مطلب: 58622
 
برجام که در آی‌سی‌یو بود؛ چطور آمریکا را شکست داد؟!
ادعای روزنامه اصلاح طلب درحالی است که بسیاری از کارشناسان مطرح می کنند که شکست آمریکا به دلیل حماقت های تیم ترامپ درخصوص برجام بود، چراکه اگر کاخ سفید از برجام خارج نمی شد می توانست از ظرفیت «مکانیسم ماشه» علیه ایران استفاده کند اما با این کار احمقانه این فرصت را از دست داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۲
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از راه دانا؛روز گذشته روزنامه اصلاح‌طلب «ابتکار»، به بهانه ابراز مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت با درخواست آمریکا برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران عبارت «شکست آمریکا از برجام» را تیتر یک کرد. موضوعی که مورد تعجب بسیاری در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. 
روزنامه ابتکار در این باره نوشت: «آمریکا روز جمعه به خاطر پیشنهادش برای اعمال تحریم‫های بین المللی بر ایران و ابراز مخالفت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل بیشتر به انزوا کشانده شد. استدلال این اعضای شورای امنیت این بود که اقدام واشنگتن با توجه به این که در آن از یک روند توافق هسته‌ای استفاده می‫شود و آمریکا دو سال پیش از این توافق خارج شده است، فاقد اعتبار است.»
این ادعای روزنامه اصلاح طلب درحالی است که بسیاری از کارشناسان مطرح می کنند که شکست آمریکا به دلیل حماقت های تیم ترامپ درخصوص برجام بود، چراکه اگر کاخ سفید از برجام خارج نمی شد می توانست از ظرفیت «مکانیسم ماشه» علیه ایران استفاده کند اما با این کار احمقانه این فرصت را از دست داد. 

مشابه این تعبیر را اخیرا جواد ظریف نیز همراه با کنایه به منتقدان بکار برده و گفته‌بود: «برجامی که چند بار در داخل کشور تشییع و دفن شد، توانست آمریکا را ۱۳ به ۲ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شکست دهد».
این مواضع در حالی است که عراقچی تیرماه ۹۷ (دو ماه پس از خروج آمریکا از برجام) اذعان داشت: برجام در آی.سی.یو به سر می‌برد و حالش خوب نیست.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark