کد مطلب: 44122
 
كسی هست حق آبه سیستان را از افاغنه مطالبه كند
بیش از 16 سال خشكسالی ممتد و بسته شدن آب به روی منبع ارتزاق سیستانی ها و حیات اقتصادی آنها ستمی است كه روز بروز شدت می یابد و عمق فقر، مردم رنجدیده را عذاب میدهد ولی در عوض كسانی كه مسئولیت دارند تا با تدبیر و مدیریت مصائب این مردم محروم را كاهش دهند به آنها وعده سر خرمن میدهند و بجای كار و اشتغال از آینده ای موهوم شعار میدهند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۵
كسی هست حق آبه سیستان را از افاغنه مطالبه كند
 
به گزارش زاهدانه ،وبلاگ شهریار زاهدان نوشت :بیش از 16 سال خشكسالی ممتد و بسته شدن آب به روی منبع ارتزاق سیستانی ها و حیات اقتصادی آنها ستمی است كه روز بروز شدت می یابد و عمق فقر، مردم رنجدیده را عذاب میدهد ولی در عوض كسانی كه مسئولیت دارند تا با تدبیر و مدیریت مصائب این مردم محروم را كاهش دهند به آنها وعده سر خرمن میدهند و بجای كار و اشتغال از آینده ای موهوم شعار میدهند.

آنها كه نزدیك به یكسال از زمان وعده شان از ایجاد منطقه آزاد سیستان می گذرد هنوز كه هنوزه طرح توجیهی آن را به شورای عالی مناطق آزاد ارائه نكردند، آنان كه از دیپلماسی مستقیم استان با افغانی ها وعده دادند هم اكنون كه بیش از 7 ماه از زمان آن میگذرد بارها و بارها برای حل مشكلات اقتصادی غیر سیستان به پاكستان رفته و برگشته اندولی از پیگیری حقآبه تالاب هامون از طریق افغانستان خبری نیست!!

آیا كسی هست حق آبه تالاب هامون را از كشور افغانستان پیگیری كند!؟ مردم سیستان از نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان دلاور آذربایجان ها و اردبیل درخواست دارند همانگونه كه حق آبه دریاچه بزرگ ارومیه را از دولت مطالبه نمودند و محقق كردند انتظار داریم از حقوق پایمال شده مردم محروم سیستان نیز دفاع نمایند واز دولت و قوه مجریه در برابر این بی توجهی سئوال كنند.

مردم این خطه از كشور اسلامی ایران از واكنش جانانه و صادقانه جناب آقای قاضی زاده نماینده محترم مردم ارومیه در برابر مشكلات امنیتی استان سیستان و بلوچستان كمال تشكر و سپاسگزاری را دارند و كماكان دست كمك به سوی این رادمرد عدالت خواه و مسلمان دراز می كنیم و از ایشان بعنوان نماینده ملت ایران خواهان احقاق حقوق پایمال شده تالاب هامون كه بر اثر ناكارآمدی مسئولین وزارت خارجه در دورانهای متمادی ضایع شده هستیم .

از دیگر نمایندگان عزیز مجلس بویژه نمایندگان استانهای خراسان جنوبی و رضوی كه بار سنگین مهاجرت سیستانیها بر گرده آنها تحمیل شده و خواهد شد نیز عاجزانه در خواست داریم به كمك نمایندگاه سیستان و بلوچستان شتافته و دولت جمهوری اسلامی را وادار نمایند تا مبحث حق آبه رود خانه هیرمند ایران و تالاب هامون را از طریق كشور همسایه و دوست محقق نمایند.

بویژه از نماینگان مردم خراسان جنوبی بلحاظ اشتراكات فرهنگی، قومی، مذهبی ، تاریخی و از همه مهمتر درك بهتر از محرومیت و فقر، همانگونه كه اسلافشان در سال 1328 در مجلس شورای ملی از حق آبه رودخانه سیستان دفاع و وزیر خارجه وقت را به مجلس فراخواندند بیش از دیگران توقع داریم نمایندگان ما را در مجلس شورای اسلامی در وادار كردن دولت برای مطالبه حق آبه سیستان مساعدت كنند.
Share/Save/Bookmark