کد مطلب: 58631
 
باز هم پای کرونا در میان است؛
بهانه های کرونایی مسئولین برای تاخیر در تکمیل پارک بانوان زاهدان/فاز اول پروژه آبان ماه به بهره برداری می رسد
محبوبه معتکفی گفت: پیمانکاران پروژه قول مساعد دادند تا آبان ماه سال جاری فاز اول پروژه پارک بانوان شامل رینگ پیاده روی و دوچرخه سواری تکمیل شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
 
به گزارش زاهدنیوز، پروژه پارک بانوان زاهدان یکی از طولانی‌ترین پروژه های عمرانی استان است،فاز یک این پروژه در مرحله نخست طرح ۲/۸ هکتار است که روند اجرا و تکمیل آن در حال انجام است، اردیبهشت ماه سال 1388 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان  خبر از احداث نخستین پارک بانوان با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال،برای بانوان زاهدانی داد اما متاسفانه با گذشت بیش از ۱۱سال هنوز این وعده عملی نشده است.

سعیدی یکی از بانوان زاهدانی در این باره به خبرنگار ماگفت: تقریبا هیچ امکانات تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در زاهدان وجود ندارد و تقریبا اکثر بانوان از محوطه دهکده المپیک برای ورزش و تفریح استفاده می کنند.
وی افزود: احداث پارک بانوان سبب افزایش فعالیت های ورزشی و تفریحی برای بانوان زاهدانی می شود و سلامت این قشر مهم از جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کیخا یکی دیگر از بانوان زاهدانی با بیان اینکه هر روز برای پیاده روی به دهکده المپیک می رود، بیان کرد: محوطه دهکده المپیک برای ورزش خوب است اما کاش مسئولین به فکر احداث پارکی مختص بانوان بودند تا دختران و بانوان ما با فراغ بال بیشتری به ورزش می پرداختند.
وی ادامه داد: تاکنون فقط اسم پارک بانوان را شنیده ایم با این روند احداث پارک فکر نمی کنم بانوان بتوانند به این زودی  از آن استفاده کنند.

فریبا برنایی‌بجد مدیرکل سابق دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان در فروردین ماه سال جاری گفته بود: آماده‌سازی و تکمیل رینگ دور پارک بانوان نیز برای درختکاری در اسفندماه سال گذشته و فروردین سال جاری، انجام نشده است.

وی افزود: طی جلسات متعدد با نهادهای مختلفی نظیر شهرداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دفتر فنی استانداری، گام های مهمی در ابتدا برای اجرای فاز یک پروژه‌ی مجتمع تفریحی ورزشی بانوان زاهدان برداشته شد، ولی بدلیل عدم نظارت و توجه، با گذشت ٩ ماه از زمان یکساله اتمام طرح، پروژه کمتر از ٣٠ درصد پیشرفت دارد و در موعد مقرر امکان افتتاح و بهره‌برداری امکان‌پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد: دراین فاز ۲/۸هکتار از پروژه در دستور کار قرار گرفته بود که متاسفانه روند اجرا و تکمیل فضای سبز آن انجام نشده است، درحالی که انتظار می رفت فضای سبز پارک تا فروردین ماه امسال تکمیل شود.

کرونا سبب وقفه در روند تکمیل فاز اول پارک بانوان شد
محبوبه معتکفی معاون دفتر امور خانواده و بانوان استانداری سیستان و بلوچستان دراین باره در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در آخرین بازدیدی که توسط مدیرکل امور بانوان استانداری در دوم شهریور ماه انجام شد طبق محاسبات ما و قرارداد با پیمانکار فاز اول پروژه پارک بانوان باید تاکنون تکمیل می شد اما روند تکمیل ان با مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود: طبق گفته پیمانکارپروژه، متاسفانه با شیوع کرونا، وقفه ای در خرید مصالح و زیرساخت ها از سایر استان ها ایجاد و روند تکمیل پروژه به تاخیر افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران پروژه قول مساعد دادند تا آبان ماه سال جاری فاز اول پروژه پارک بانوان شامل رینگ پیاده روی و دوچرخه سواری تکمیل شود.

معتکفی تاکید کرد:فضای سبز پارک در اواسط اردیبهشت درختکاری شده و اکنون به گفته پیمانکاران فاز اول این پروژه تاکنون 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در صورتی که فاز اول این پروژه باید تاکنون تکمیل و به بهره برداری می رسید.

فاز اول پروژه آبان ماه به بهره برداری می رسد
وی با بیان اینکه مساحت کل پارک بانوان زاهدان بیش از پنج هکتاراست، اذعان کرد: فاز اول 'این پروژه مساحتی حدود ۲هکتار زیر ساخت قرار میگیرد اما به دلیل شیوع کرونا و مشکلاتی که این بیماری برای تردد به سایر استان ها و تامین مصالح به وجود آورده روند تکمیل این پروژه به تاخیر افتاد و طبق گفته پیمانکاران تا اواخر آبان فاز اول این پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

وی ادامه داد:تکمیل کل پروژه پارک بانوان نیاز به اعتبار کلانی دارد که شاید تکمیل کامل این پروژه تا چندسال آینده به طول انجامد فضاهای مختلفی از جمله سالن های سرپوشیده، فرهنگسرا، مهدکودک، سالن تئاتر و غیره برای پروژه پارک بانوان پیش بینی شده است اکنون در فاز اول سعی داریم بانوان بتوانند از رینگ پیاده روی و دوچرخه سواری استفاده کنند.

معاون اموربانوان استانداری گفت: اکنون بانوان زیادی برای ورزش و پیاده روی از باغ خانواده استفاده می کنند و امیدواریم بتوانیم باغ خانواده را برای استفاده بانوان حفظ کنیم و همچنین درصدد هستیم یکی از پارک های محله کریم آباد را برای استفاده بانوان حاشیه شهر در نظر بگیریم و تا تکمیل پارک بانوان زاهدان بتوانند از این پارک استفاده کنند.
Share/Save/Bookmark