کد مطلب: 60971
 
توزیع ۲۱ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان بین شهرداری‌های سیستان و بلوچستان
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ میلیارد تومان اعتبار تخصص یافته قیر رایگان از سال گذشته تاکنون بین شهرداری‌های زاهدان، زابل، جالق، بنجار، دوست محمد، ادیمی، محمدآباد، سراوان و میرجاوه وسوران توزیع شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۲
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطاء اله اکبری گفت: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب حواله به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

او گفت: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه ریزی شده است و شهرداری‌ها موظف اند سهمیه قیر را صرف معابر فاقد آسفالت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهر‌های استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری ها، پروژه‌های مختلف بازآفرینی شهری را در حاشیه شهر‌های زاهدان، زابل، خاش و سراوان در دست اجرا دارد.

اکبری گفت: به همین منظور در شهر‌های مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضا‌های آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف، ساخت فضا‌های تفریحی و تکمیل بازارچه‌های محله‌ای در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

او گفت: هم اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark