کد مطلب: 60477
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه زاهدان عنوان کرد؛
ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی لازمه ظهور منجی آخرالزمان/انتظار فرج به جامعه امید و پویایی می بخشد
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رنجبر گفت: اگر انتظار فرج به درستی در جامعه تبیین شود امید و انگیزه در جامعه تزریق خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۸
 
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رنجبر نماینده ولی فقیه در سپاه زاهدان در گفت وگو با زاهدنیوز، بیان کرد: تمام ائمه نور واحد هستند و هر کدام از این انوار الهی ویژگی های خاصی داشتند که سیره زندگی آنان می تواند الگویی برای مسلمانان و تمام انسان ها باشد.

وی افزود: خلیفه عباسی به شدت امام یازدهم را در محاصره و تنگنا قرار داده بود و ایشان به دلیل اینکه در محاصره لشکر دشمن زندگی می کردند به نام عسکری معروف شدند و این امام همام در ۲۲ سالگی به امامت رسیدند و ۶سال این امامت ادامه داشت و دشمن ایشان را در اوج جوانی به شهادت رساند.

وی خاطر نشان کرد:عبادت یکی ویژگی های بارز امام حسن عسکری بود که می تواند الگویی برای همه به خصوص جوانان باشد، ایشان هنگام نماز همه کارهای خود را کنار گذاشته و به عبادت خدا مشغول می شدند و ما سیره آن حضرت را در اهمیت به نماز در زندگی امام خمینی(ره) نیز مشاهده می کردیم.

حجت الاسلام رنجبر تاکید کرد: خلیفه عباسی زندانبان های خشنی را مامور حفاظت از امام حسن عسکری می کرد اما بعد از مدتی آنان نیز تحت تاثیر خلق و خوی و عبادت ایشان دگر گون می شدند.

وی اذعان کرد: سخاوت امام حسن عسکری و دستگیری از تهی دستان الگوی کاملی برای همگان بود چرا که در هر شرایطی به نیازمندان کمک می کرد اما خود ایشان اهل زهد و ساده زیستی بودند و همانند طبقه پایین جامعه زندگی می کرد که این ساده زیستی امام یازدهم می تواند الگویی برای مسولان باشد همچنین رفتار و تواضع ایشان سبب جذب قلوب دیگران می شد.

وی اذعان کرد: ما به عنوان منتظران امام زمان(عج) که با ظهورش همه بدی ها را نابود می کند باید آمادگی فردی و اجتماعی را برای ظهور ایشان ایجاد کنیم و اگر بخواهیم در لشکر امام زمان با جبهه باطل مبارزه کنیم باید تمام آمادگی لازم مانند آمادگی های فردی مثل فضایل اخلاقی و تقوا و ایمان را برای غلبه بر دشمنان در خود ایجاد کنیم و یا در عرصه های اجتماعی و سیاسی آماده مقابله با دشمنان جبهه حق باشیم.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) که انتطار فرج را معنا کردندو طبق روایات بالاترین عبادات انتظار فرج است اما این باید در جامعه به درستی تبیین شود که انتظار به معنای امید به آینده و مظهر پویایی جامعه است.

وی گفت: اگر انتظار فرج به درستی در جامعه تبیین شود امید و انگیزه در جامعه تزریق خواهد شد و ما به برای رسیدن به وضعیتی مطلوب در چنین جامعه ای باید سعی و تلاش کنیم اگر چه این وضعیت مطلوب با حضور حجت خدا محقق می شود اما ما نیز باید این آمادگی را در خود ایجاد کنیم و از ظلم و ستم و زشتی و جهالت دور شده و به سمت خوبی ها حرکت کنیم .

وی افزود: انتظار و فرج امام زمان زمانی محقق می شود که افراد این آمادگی را در خود ایجاد کنند و برای رسیدن به آرمان های پس از ظهور آمادگی لازم را در خود و اجتماع با وجود بیاورند و این معنای درست و واقعی انتظار است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark