کد مطلب: 47562
 
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی :
شاه کلید تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در مناطقی مرزی ساماندهی بیشتری انجام دهد و گمرک رسمی و بازارچه ایجاد کند، همچنین ورود و خروج کالاها را قانونمند کند و برای کالاهایی که وارد یا صادر می شوند تعرفه قرار دهد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۴
 
به گزارش زاهدانه، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه و تکیه بر توان و تولیدات داخلی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با هر گونه وارداتی که بدون برنامه انجام شود و به تولید داخلی لطمه وارد کند مخالف است از اینرو افزایش واستاندارسازی تولیدات داخلی، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های داخلی کشور و مقاومت درمقابل تحریم های اقتصادی دشمنان ازجمله راه های تحقق اقتصاد مقاومتی درکشور است به طوری که می توان گفت حمایت از تولید راه دست یابی به اقتصاد مقاومتی است.
هدایت الله میرمرادزهی با بیان اینکه دولت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری لایحه ای را به مجلس تقدیم کرد که این لایحه را مجلس تصویب کند و برای اجرا بفرستد، گفت: مجلس نیز براساس سیاست گذاری مربوطه این لایحه راتصویب و در اختیار دولت گذاشته است که دولت باید در این زمینه تمامی استعدادها، پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در کشور را بکار گیرد تا از تک محصولی بودن خارج شویم آن زمان است که تحریم ها تبدیل به نعمتی برای جمهوری اسلامی خواهد شد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بخش های مرزی و سایر توانمندی های موجود در کشور عاملی برای حمایت از تولیدات داخلی است.
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رانت خواری و سوء استفاده هایی که گاها در عرصه های مختلف اقتصادی- اجتماعی و ... شاهد آن هستیم، افزود: دسته های نظارتی و دولت باید مانع از این رانت خواری ها شوند تا به اقتصاد کشور ضربه وارد نشود که در این راستا نیز دولت و مجلس با عزمی جدی و راسخ درصدد هستند تا تولیدات داخلی رونق بگیرد و از تک محصولی بودن خارج شویم.
وی در ادامه تاکید کرد: از آنجایی که واردات بی رویه به تولیدات داخلی و اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است تذکرات لازم از طرف دولت داده شده لذا از ورود هرگونه وارداتی که به تولیدات داخلی ضربه بزند جلوگیری بعمل می آید که نمونه بارز آن ورود ماشین های خارجی و تولیدات آنها به داخل کشور است که اعتراض مردم را نیز به همراه دارد و در این زمینه اقدامات لازم برای این مهم در دستور کار قرارگرفته است.
میر مرادزهی واردات برنج و لبنیات را نمونه دیگر کالاهای وارداتی عنوان کرد و گفت:برخی از کالاها به لحاظ وارداتی سودآوراست و این نوعی رانت خواری است که لازم است دراین زمینه نیز دسته های نظارتی و قوه قضائیه مانع از این اقدام شوند زیرا ایران کشوری چهار فصل است که توانایی تولید تمامی محصولات را دارد، لذا اگر از این پتانسیل ها به نحو احسن استفاده شود ما نه تنها وارد کننده این محصولات نخواهیم بود بلکه صادر کننده هم می شویم.
وی ادامه داد: دولت باید در مناطقی مرزی ساماندهی بیشتری انجام دهد و گمرک رسمی و بازارچه ایجاد کند، همچنین ورود و خروج کالاها را قانونمند کند و برای کالاهایی که وارد یا صادر می شوند تعرفه قرار دهد و راهکارهایی ارائه دهد که معیشت مردم را با مشکل مواجه نکند زیرا فراهم کردن زمینه های قانونی در این چنین عرصه هایی مانع از قاچاق کالا خواهد شد.
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهمترین عاملی که باعث اختلال در کارخانه بافت بلوچ شد ضعف مدیریتی مسئولان مربوطه بود که نتوانستند به خوبی امور اداری این کارخانه را مدیریت کنند و علی رغم سرمایه گذارهایی که برای تاسیس این کارخانه صورت گرفت ضعف مدیریتی موجود در آن مانع بهره برداری مناسب از آن شد.

گزارش: نجمه خسروپرست
Share/Save/Bookmark